Дани Попов: тази година беше най-хубавата ми в рали спорта!


13
дек.
2018

Българските представители в едномарковия шампионат Opel Adam Cup Даниел Попов и Ангел Башкехайов са доволни от постигнатото през първия си сезон в сериите. На брифинг с журналисти в столичния Esterhasi Bar тандемът разказа за впечатленията си от 7 ралита, 73 oтсечки и 843 състезателни километра, които остави зад гъбра си през сезон 2018. На срещата присъстваше и Ясен Попов, бащата на Дани, който влиза в ролята на мениджър на екипа.

По всяка вероятност Попов и Башкехайов ще се включат и догодина в Adam Cup – стига шампионатът да се проведе. В момента бъдещето му е малко мъгляво, тъй като след преминаването на Opel (основния спонсор) в редиците на PSA е ясно, че производителят от Рюселсхайм няма да подкрепи начинанието с бюджет – или поне не с толкова голям. В края на сезона, който младият пилот определи като най-хубавата си година в рали спорта, Даниел Попов и Ангел Башкехайов заемат 12-ото място в Opel Adam Cup с 65 точки, спечелени в 6 старта от 8 ралита. През годината българите се бориха с екипажи от още 11 националности.

„Колата е здрава, стига да не я удряш“, похвали Дани шеговито качествата на вече спрения от производство „мъник“ Adam. Баща и син Попови коментираха, че едномарковият шампионат осигурява на младите пилоти прекрасни шансове за развитие. „В България без значение колко рано или късно спираш, общо-взето все завършваш на същата позиция“, отбелязва Дани, който нямаше реална конкуренция през сезон 2017, когато караше в България. Opel Adam Cup включва единствено стартове в Германия – но това не попречи на „Ясен Попов Рейсинг“ да се включи и в тазгодишното издание на родното рали „Стари столици“, както и в рали-спринт „Вида“. Всички пилоти в едномарковите серии разчитат на едни и същи машини и могат да избират само между два типа гуми – но по-богатите ги сменят по-често. Единственото, което екипажите могат да променят по колата, развиваща 140 конски сили, е геометрията на окачването. Доставката на резервни части за всяко състезание е осигурена от голям камион с части на компанията Holzer, която е подготвила „бегачките“.

Още по темата

Card image cap
Mercedes представи „бегачка“ за класа GT4

23
ян.
2018

Подобно на Audi и BMW, и Mercedes лансира състезателен автомобил в категорията GT4

Card image cap
Ще напусне ли и Toyota Световния шампионат за издръжливост?

5
сеп.
2017

Дали след Porsche и последният останал автомобилен производител в категорията LMP1 ще прекрати участието си в WEC?

Card image cap
Бащата на Бианки с тежки обвинения към FIA

7
окт.
2016

Преди две години в дъжда на Сузука Жул Бианки катастрофира тежко и след 9-месечна кома загина. Днес бащата на пилота говори за „потулване“ на някои факти и иска от FIА oнборд-кадрите

Card image cap

В последния брой:

Архив >