2020
Гунтер Веркс от Калифорния оборудва модели Porsche 993 с модерна техника. Първото 400R вече е готово за доставка. Автомобилът разполага с 400 к.с., значително по-широк е и е в цвят маслиненозелено
Моделите 911 с ретро визия и модерна техника се появи в началото на новия милениум. Фирми като Singer и Kaege слагаха на притежаващите въздушно охлаждане 964 и 993 каросерия на F-Modell. Гунтер Веркс от Калифорния върви по обратния път. Той оптимизира Porsche 911 от серия 993 (1993-1998) – но иска да направи по-модерна визия на 993. Късо междуосие, по-малко електроника и мотор с въздушно окачване – това са предимствата на последното 911 с въздушно охлаждане според Гунтер Веркс. Три години след червен предсериен модел сега се появява това Porsche с името 400R.
Дизайнът на 400R се ориентира към 993-GT2. задницата е класическа с препратка към RS 2.7 от 1973. По желание на клиента се предлага и оптимизиран вариант на крилото на 993-GT2. Тази Carrera е разглобена до голо шаси, а след това каросерията е изцяло преработена. Каросерията е пораснала с по 3 см от всяка страна – предната и задната следа са еднакви. Веркс е използвал за покрива, калниците и капаците карбон. Ауспухът излиза в средата под задната броня – опционално се предлага версия от титан. С цел намаляване на теглото задната седалка е демонтирана.
Във вътрешното пространство доминират кожа и карбон
Материалите и цветовете във вътрешното пространство могат да бъдат изцяло според желанието на клиента. Основния вид обаче остава близък до серийния. От класическите пепитени тапицерии на седалките до ярките цветове е възможно всичко. Веркс произвежда седалките тип корито от карбон. Воланът е тапициран с алкантара, а петте уреда са декоративни рамки. Всичко е направено с много любов към детайла. Маслиненозеленото 400R залага на ярък цвят във вътрешното пространство. Кожата върху седалките и арматурното табло е оранжева. Отвън джантите са златисти, а предните и задните светлини са с LED техника. Под предния капак е махнато резервното колело, като в багажника също доминират кожа и карбон.
Работният обем на двигателя е увеличен на 4 литра
3,6-литровият боксерен двигател е разглобен изцяло и после отново е сглобен с нови елементи. Работният му обем е увеличен на 4,0 литра, а за управлението на двигателя се грижи система Motec. Тунинг-специалистът от Орегон Rothsport монтира ръчно всеки нов мотор. Като данни се посочват 400 к.с. и 450 Нм максимален въртящ момент. Нова е също и трансмисията G-50 с шест предавки. Система за повдигане на предната ос улеснява преминаването през препятствия и повдига карбоновата муцуна с 30 милиметра. Спирачната система също е модифицирана, като дисковете са с по-голям размер. Преработката обаче си има цена: 400R започва от 940 000 лв.