2024
През пролетта на 2021 г. Lynk & Co 01 беше пуснат на европейския пазар като единственият модел на марката до момента. Заслужава ли си абонаментната кола като употребявана?
На младите марки не винаги им е лесно. Името Lynk & Co звучи като адвокатска кантора или консултантска фирма. Всъщност, подобно на марката Volvo, производителят на автомобили принадлежи към китайската група Geely, базиран е в Гьотеборг и все повече се предлага като употребяван автомобил. Единственият модел 01, наличен в Германия, слиза от поточната линия в Китай и е брат по платформата CMA на Volvo XC40. Той споделя основни технически компоненти с това Volvo.
Визуално обаче върви по свой собствен начин: дългият 4,51 метра Lynk & Co 01 изглежда по-спортен и по-малко масивен от шведския модел. Марката се опитва да позиционира своите автомобили сред по-младите, градски жители. Как трябва да работи това? Сега 01 се предлага предимно на пазара като класическа кола под наем или като част от гъвкав абонамент и модели за споделена мобилност на фиксирана месечна цена.
Това, което звучи иновативно на теория и на хартия, на практика може да има и своите недостатъци за тези, които се интересуват от употребявани коли: автомобилите, използвани главно в автопаркове под наем, са приятно евтини. Те обаче често показват по-големи признаци на износване, тъй като обикновено са били използвани по-интензивно от личните автомобили.
В Co 01 има достатъчно място за семейството
Това е всичко: като компактен SUV, Lynk & Co 01 се харесва на широка аудитория. Благодарение на по-дългата каросерия в сравнение с XC40, пространството определено е подходящо за семейства. Приятните седалки с тапицерия от плат са удобни дори при много дълги пътувания. Не открихме значително износване. И багажникът със стандартната си гумена предпазна постелка също е разумно проектиран и абсолютно адекватно оразмерен. Лъвският дял от използваните материали са добре изработени пластмаси. За да бъдат привлекателни, издръжливи и не твърде скъпи, меките лакове са избегнати, а вместо тях са използвани сложни техники за щамповане и контрастни шевове. Важно: консервацията на каросерията също на добро ниво!
Богатото стандартно оборудване е добро
Ето какво се предлага: по отношение на характеристиките, Lynk & Co 01 е в добра позиция. Всички автомобили имат богато стандартно оборудване с LED фарове, лак металик, различни добре работещи асистиращи системи и информационно-развлекателна система с 12,7-инчов тъчскрийн в средата. На борда има и електрическа шофьорска седалка с функция за запаметяване, огромен панорамен стъклен покрив, цифров гласов асистент и WiFi хотспот за мобилен интернет. Не всичко, което блести обаче, е злато. Разнообразието от цветове е много ограничено, алуминиевите джанти са с еднакъв дизайн.
Комфортът на возене е приятно добър
Ето как се управлява: клиентите могат да избират между два трицилиндрови хибридни варианта, които идват от Volvo. 1,5-литровият трицилиндров турбомотор със 197 к.с., който тестваме, може да се намери за под 40 000 лв. Има достатъчно мощност, но двигателят с вътрешно горене понякога включва малко грубо и е доста лаком при бързо каране.
Още по-мощният Plug-in хибриден вариант е познат от XC40 T5 Recharge. Той има системна мощност от 261 к.с. и според оптимистичния цикъл WLTP би трябвало да може да изминава чисто електрически до 69 километра. Комфортът на шофиране като цяло е приятен, а шумовете от окачването отсъстват дори след почти 100 000 километра. Асистентът за паркиране и камерата за заден ход са на средно ниво.
Разходите за поддръжка са горе-долу на нивото на Volvo
Това е досадно: от завода имате четири години гаранция за нов автомобил, четири години или 100 000 километра гаранция за лака, 12 години или 120 000 километра гаранция за защита от корозия и осем години или 120 000 километра гаранция за техниката с високо напрежение.
Силни страни
Приятен и удобен формат
Превъзходно оборудване
Изгодни цени на старо
Слаби страни
Състоянието е различно в зависимост от използването
Сравнително скъпи застраховки
Неизвестна запазена стойност
Изработката в детайлите не винаги е напълно безупречна. Някои притежатели се оплакват от проблеми с управлението на плъзгащия се покрив и регулирането на прозорците. Информационно-развлекателната система, която може да се актуализира „по въздуха“, има слабости: Някои потребители съобщават за грешки в софтуера, които могат да я направят разочароваща за използване. Поставката за индуктивно зареждане на смартфонсъщо не винаги работи гладко. Компаниите на Volvo се намесват за сервизни и ремонтни дейности. Разходите за труд и части са тясно съобразени с тези на премиум посестримата марка Volvo. Федералната служба по транспорт на Германия няма информация за сервизни акции за модела.
ИЗВОД
Като добре оборудван компактен SUV с първокласни гени, Lynk & Co 01 е вълнуваща опция. По-нова кола за по-малко пари е изключителна рядкост.