2021
Действително ли така ще изглежда новото BMW i3? Във Facebook-групата „CarSpyPhotos.net“ се появиха две снимки на модел BMW без маскировка, който прилича много на електрическа Серия 3 и същевременно има надпис i3 отзад. На пръв поглед изглежда, че става въпрос за „изтекла“ снимка на наследника на i3. Затова говорят не само надписът, но и промененият дизайн на бъбрековидната радиаторна решетка, аеродинамичните джанти, променената задна престилка със сини акценти, както и голямата антена (5G) с тип „акулова опашка” на покрива. Естествено, има вероятност да става въпрос за рендер, направен на Photoshop, т.е. монтаж от снимка на последната Серия 3 и дизайнерски елементи на i4. Някои дребни детайли – например конвенционалните дръжки на вратите (при BMW iX те се скриват), ни карат да вярваме, че изображенията не са официални. Освен това според обявените планове на BMW към този момент не би трябвало да има готов наследник на i3.
BMW иска да възроди „Новия клас” (Neue Klasse). За разлика от 60-те години на миналия век, когато марката представи под това име първия си автомобил от среден клас, този път това не става въпрос за отделен модел, а за платформа. Тя трябва да се превърне в база за ново поколение електромобили и от 2025 г. да бъде използвана за изцяло електрическа алтернатива на Серия 3 и X3. Това разкри шефът на BMW Оливер Ципсе в интервю за „Car Magazine“. Новата архитектура трябва да позволи употребата на предно, задно и двойно задвижване. Новите батерии трябва да осигурят по-голям пробег, да се зареждат по-бързо и в същото време да съдържат по-малко редкоземни елементи.
Но Ципсе отбеляза, че „Новият клас” може да бъде платформа и за автомобили на двигател с вътрешно горене. Това се вписва в стратегията, тъй като BMW, за разлика от други производители, не е упоменала срок за спиране на моделите с двигател на вътрешно горене; хората от Мюнхен искат да предложат възможно най-голям избор на своите клиенти, когато става въпрос за системи за задвижващи агрегати. В момента проектът носи името NK1. Шефът на BMW все още не разкрива дали моделът зад това означение ще замени BMW Серия 3. Актуалното поколение на модела – G20, което се продава от 2019 г., трябва да бъде подложено на фейслифт през 2022 г. на модела би съвпаднало с планираното представяне на NK1.