2021
Fiat Tipo все още е в играта. С доста грим и с версия с по-висока седалка компектният модел привлича ориентирани към цената клиенти
НОВОТО САМОЧУВСТВИЕ идва от буквите в решетката. С изписаното име на марката италианците са изтупали праха от представения през 2016 г. Tipo. И са надраснали себе си. Новият Cross е по-висока с 4 см – това е постигнато благодарение на променената геометрия на окачването и по-големите колела. Резултатът е SUV light. Подхожда му, все пак останалата част всъщност е компактен клас light. Промените по предницата и задницата продължават във вътрешното пространство. Нов е 7-инчовия дисплей на уредите, а опционално се предлага до 10,25-инчов централен дисплей със системата Uconnect, която предлага безжична връзка чрез Android-Auto и CarPlay. -Предлагат се и голям брой асистенти. Уютът се подчертава от висококачествени материали и по-добра изработка. Уютът не бива нарушаван от двигателя. Новият и единствено бензинов мотор – 1,0-литровият 3-цилиндров със 100 к.с. е ориентиран към спокойното каране. В ежедневието е изненадващо култивиран и еластичен. Алтернативно се предлагат две дизелови моторизации с 95 и 130 к.с. Дали това ще се окаже достатъчно, за да се конкурира „италианецът“ с модерните Skoda Scala или Hyundai i30? Добър аргумент за Fiat е цената – базовият модел стартира в Германия от 35 000 лв. Няма никакви основания да се крие.
ИЗВОД
Малте Бютнер
Дори и след обновяването си Fiat Tipo си остава обикновен тип. Това е добре за всички, които искат да пътуват евтино от точка А до точка Б. При директното сравнение с конкуренцията моделът изостава. Това не се променя и от офроуд украсата.
Това ни харесва и това – не
Различен дизайн, добри динамични характеристики, висока култура за 3-цилиндров мотор. Това обаче не променя вече голямата възраст и обикновената изработка на модела.
Fiat Tipo Cross 1.0
3-цил. турбомотор, отпр. напр. работен обем 999 cм3 • мощност 74 кВт. (100 к.с.) при 5000 об/мин • макс. въртящ момент 190 Нм при 1500 об/мин • предно задвижване/5-степенна трансмисия • Д/Ш/В 4386/1802/1556 мм • собствено тегло 1335 кг • обем на багажника 440–няма данни литра • 0–100 км/ч за 12,2 сек • максимална скорост 183 км/ч • разход на гориво 5,8 л А 95 Н/100 км (WLTP) • CO2 137 г/км • цена от 44 000 лв. (за Германия)