Гумите на електромобилите издържат по-дълго


14
ное.
2019

Много шофьори предпочитат всесезонни гуми, за да избегнат закупуването на втори комплект гуми и джанти. Въпреки това е нужно да не забравяте, че зимните гуми предоставят най-добро сцепление при зимни условия. Противно на това, което много хора мислят, водачите на електрически автомобили не е нужно да се безпокоят за бързо износване на гумите. Гумите на електрическите автомобили често се износват по-бавно отколкото при автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

Обикновено електрическите автомобили имат висока мощност и тежат повече от автомобилите с ДВГ. Това задава специфични изисквания за техните гуми. Безопасността на движение e разбира се най-важният фактор. Когато купувате зимни гуми за електрически автомобил, е нужно да вземете решението си основно на база условията на шофиране.

Когато избирате гуми за хибрид или електрически автомобил, трите най-важни критерия обикновено са безопасност, съпротивление при търкаляне и ниско ниво на шум. Ниското съпротивление при търкаляне удължава пробега на автомобила. Електрическите автомобили са тихи, затова съпротивлението при търкаляне е въпрос и на комфорт.

Когато купуват гуми, шофьорите също трябва да решат дали зимните или всесезонните са по-удачният избор.

 „Ако ползвате автомобила си много през зимата и шофирате върху зле поддържани пътища, препоръчвам ви да закупите комплект зимни гуми. Това е инвестиция в безопасността, която си струва да бъде направена. Дизайнът и изработката на традиционните всесезонни гуми е повече в полза на характеристиките, нужни през лятото, което ги прави слаби по отношение на сцеплението през зимата. Въпреки това, всесезонните гуми не са на нивото и на летните гуми.“, казва Мико Лиукула, мениджър „Развитие“ в Nokian Tyres.

Шофирането за цяла зима махна по-малко от 1 мм от гумите

Мениджърът „Развитие“ в Nokian Tyres Мико Лиукула иска да подчертае, че едно често срещано погрешно схващане свързано с гумите на електрическите автомобили не е вярно. Въпреки че електрическите коли имат много мощност и висок въртящ момент, те не са особено взискателни към гумите – по-скоро обратното е вярно.

 „Гумите на един модерен електромобил се износват много по-бавно отколкото гумите за традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене. Това се дължи на добрия контрол на сцеплението. Асистиращите системи за водача намаляват поднасянето като използват бързото регулиране на мощността на електрическите двигатели. Системата е много по-бърза отколкото при ДВГ автомобилите, където системите са базирани на спирачките и ограничаване на оборотите на двигателя“, казва Лиукула.

 „В моята Тесла, изминах над 12 000 километра миналата зима, което отне по-малко от милиметър от гумите“, обяснява той.

Nokian Tyres използва няколко различни електромобила в своите тестове на гуми, което дава на компанията добро познание относно употребата на гумите при различни модели. В допълнение, гумите на компанията са тествани върху електрически таксита, например.

 „С нетърпение очакваме новия ни тестови център в Испания да бъде завършен следващата година. Вече имаме най-големия и най-добрия зимен тестови център в цялата индустрия, а скоро и летните ни съоръжения за тестване ще бъдат по-добри от тези на останалите.“

Въртенето на гуми веднъж през зимата е полезно

Продуктовият мениджър на Nokian Tyres за Европа, Мартин Дражик, ни съветва да наблюдаваме износването на гумите и да следим за налягането през зимата. Това удължава експлоатационния живот на вашите гуми.

 „Ако колата ви не е със задвижване и на четирите колела, е нужно да следите за разликите в износването на задвижваните колела и свободно въртящите се. Полезно правило, което можете да прилагате е да въртите гумите когато разликата в дълбочината на протектора надвиши два милиметра. Напълно достатъчно е да правите това веднъж всеки зимен сезон.“

Продуктите на Nokian Tyres разполагат с Индикатор за безопасно шофиране (Driving Safety Indicator, DSI), по който можете бързо и лесно да проверите оставащата дълбочина на протектора. Цифрите на индикатора показват оставащата дълбочина. Цифрите ще изчезнат, една по една, докато гумата се износва. Ако видите различна цифра на предните и задните гуми значи е нужно да смените местата им.

Факти: Следете за това когато избирате зимни гуми за електрическия си автомобил

  • Безопасност: най-важно е да вземете предвид вашата среда на шофиране и да изберете подходящи за нея гуми.
  • Ниско съпротивление при търкаляне: колкото по-ниско е съпротивлението при търкаляне, толкова по-дълъг пробег ще имате.
  • По-малко шум: като избирете по-тихи гуми за тихия си електрически автомобил ще имате по-високо ниво на комфорт.
  • Зимни или всесезонни гуми: зимните гуми предоставят по-добро сцепление в зимни условия.

Още по темата

Card image cap
Просторен и динамичен: новият Opel Insignia Sports Tourer

6
февр.
2017

Комбито предлага 100 литра по-голям багажен обем в сравнение с предходния модел, задният капак се отваря с движение на крака под бронята

Card image cap
Новият Sprinter с елементи на CLS (ВИДЕО)

30
ян.
2018

Mercedes преработва Sprinter и му дава по-добра свързаност, включваща система Keyless-Go и функция за отключване чрез смартфона

Card image cap

В последния брой:

Архив >