Гумите на бъдещето ще реагират на метеорологичните условия


12
февр.
2019

Все повече смарт технологии биват интегрирани в автомобилите. Изкуственият интелект може да реагира по-бързо от хората, а той започва да бъде използван и при автомобилните гуми. Потребителите искат гумите им да се адаптират към различни условия като използват сензорни технологии. Според проучване, поръчано от Nokian Tyres, 34% от европейските шофьори се надяват, че в бъдеще черните гумени „обувки“ на техните автомобили ще реагират на метеорологичните условия.

Интернетът на нещата (-IoT) бързо навлиза в повечето потребителски продукти. На практика, това означава, че предметите са оборудвани със сензори, които могат да измерват, идентифицират и реагират на промените в заобикалящата ги среда. Леглото със сензори може да следи качеството на съня ви, а умните дрехи могат да се охлаждат или затоплят, когато е необходимо.

Умната гума може също така да контролира както собственото си състояние, така и заобикалящата я среда, по-бързо и по повече начини отколкото шофьорът.

„Сензорите в гумата могат да измерят дълбочината и износването на протектора и да предупредят шофьора когато има нужда от нови гуми, или да предложат предните да бъдат сменени със задните, с цел да се уеднакви износването и да се удължи експлоатационният им живот“, казва Теему Соини, отговарящ за новите технологии в Nokian Tyres.

Умни решения на хоризонта

В първата вълна смарт технологии сензорите, инсталирани в гумите ще измерват различни променливи величини и ще изпращат информацията към шофьора, директно към системите на борда на автомобила или към мобилното устройство на водача. Истинската умна гума обаче е тази, която може да реагира на получената от сензора информация, без да е нужна намеса от страна на шофьора.

„Тези гуми ще могат автоматично да се адаптират към метеорологичните и пътните условия като променят шарката на протектора, например. В дъждовно време каналите, които съхраняват и отвеждат водата, могат да увеличат обема си и по този начин да намалят риска от аквапланинг.“

Индустрията на автомобилните гуми вече е направила първите стъпки към умните гуми, и сензорите вече са често използвани за измервани на налягането в гумите. Истински смарт технологии в този сектор обаче все още не са налице.

„Към момента има много малко умни приложения от следващо поколение в гумите за леки автомобили, но това със сигурност ще се промени през следващите пет години, а премиум гумите определено ще предлагат решения за подпомагане на водача. Гумите, способни да реагират автоматично, са все още нещо от бъдещето“, смята Соини.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Първи досег с новия Mercedes-AMG GT R

29
юни
2016

На Фестивала на скоростта в Гудууд AUTO BILD се докосна за първи път до най-спортния Benz с 585 „коня“

Card image cap
Бронираният Maybach Guard в дрифт!

15
февр.
2016

AUTO BILD изпробва бронирата лимузина Mercedes S 600 Maybach Guard, която иначе транспортира само политици, крале и шефове на огромни компании

Card image cap
Първа снимка на Aston Martin DB11

17
февр.
2016

Ето как ще изглежда новият Aston Martin DB11. Първата фотография на новия британския суперспортист с V12-мотор се появи още преди официалната премиера

Card image cap
Ford чества половин век от победата на Льо Ман със специален GT

15
авг.
2017

Когато погледне развиващия 656 к.с. Ford GT '67 Heritage Edition (2017), почитател на автомобилните спортове ще се почувства сякаш се е върнал в 1967 г. Със специалната лимитирана версия Ford празнува 50 години oт легендарната победа на GT40 в „24 часа на Льо Ман“

Card image cap

В последния брой:

Архив >