Грубо нещо във финия Opel


16
май
2019

ДИЗЕЛЪТ ОЗНАЧАВА ГОЛЯМ ВЪРТЯЩ момент – това например си личи доста при Opel Insignia. Докато бензиновата Insignia разполага със само 250 нютонметра (при 2000 об./мин) от 1,5-литровия 4-цилиндров мотор, 2.0 D е с 400 Нм. Така усещането при дизела е двойно по-впечатляващо. Натискате педала на газта и се наслаждавате. Всъщност дизелът е минимално по-бърз – изпреварва бензиновия при спринта до темпо 100 само с две десети от секундата. Минимална е и преднината му при максималната скорост. Освен това трябва да жертвате комфорта за по-голямата тяга.

Цялата информация е разпределена в три големи кръгли уреда
6,5 л/100 км при 170 к.с. – съвсем в реда на нещата. AdBlue за Eвро 6

В Insignia D работи дизелов двигател от старата школа; култивираността, шумът и вибрациите (особено при ниски обороти) придават на Insignia доста суров характер. Макар че шумовете са добре изолирани. Иначе 2-литровият бензинов мотор ускорява спокойно и надига глас единствено при развъртане, като леко дрънчи над 4500 оборота. Ако пресметнем техническите предимства и недостатъци на двете лимузини в пари, то балансът е срещу дизела. Икономичният 4-цилиндров мотор със самовъзпламеняване трябва да се движи доста (заради драстичната разлика в цените), за да си струва. Тоест над 30 000 километра годишен пробег. Така че струва си да си купите Insignia 2.0 D само ако изминавате наистина много километри. Ако искате повече фини маниери, то Insignia 1.5 Turbo е по-добрият избор.

ИЗВОД

И двата двигателя – с оглед на култивираността си – не подхождат на благородния вид на Insignia. Като цяло обаче бензиновият мотор демонстрира по-фини маниери. При среден годишен пробег той не е по-скъп. Нашата препоръка: бензиновият!

Още по темата

Card image cap
Обновената Mazda CX-5: всичко остава друго

9
май
2017

Първата Петица се оказа чудесен SUV. Защо тогава да го променяме? Нека просто го усъвършенстваме. Еволюция вместо революция

Card image cap
Първото сравнение на новото BMW X1

27
дек.
2015

Чисто новото BMW X1 се изправя срещу своя основен конкурент Audi Q3. Първото сравнение, този път за разнообразие с мощните бензинови мотори

Card image cap
Tinger Track S380 срещу Lada Niva 4×4

1
февр.
2016

Тук драпа руското танкче! AUTO BILD ви предлага сравнение на верижна машина срещу култов офроудър

Card image cap

В последния брой:

Архив >