Грубо нещо във финия Opel


16
май
2019

ДИЗЕЛЪТ ОЗНАЧАВА ГОЛЯМ ВЪРТЯЩ момент – това например си личи доста при Opel Insignia. Докато бензиновата Insignia разполага със само 250 нютонметра (при 2000 об./мин) от 1,5-литровия 4-цилиндров мотор, 2.0 D е с 400 Нм. Така усещането при дизела е двойно по-впечатляващо. Натискате педала на газта и се наслаждавате. Всъщност дизелът е минимално по-бърз – изпреварва бензиновия при спринта до темпо 100 само с две десети от секундата. Минимална е и преднината му при максималната скорост. Освен това трябва да жертвате комфорта за по-голямата тяга.

Цялата информация е разпределена в три големи кръгли уреда
6,5 л/100 км при 170 к.с. – съвсем в реда на нещата. AdBlue за Eвро 6

В Insignia D работи дизелов двигател от старата школа; култивираността, шумът и вибрациите (особено при ниски обороти) придават на Insignia доста суров характер. Макар че шумовете са добре изолирани. Иначе 2-литровият бензинов мотор ускорява спокойно и надига глас единствено при развъртане, като леко дрънчи над 4500 оборота. Ако пресметнем техническите предимства и недостатъци на двете лимузини в пари, то балансът е срещу дизела. Икономичният 4-цилиндров мотор със самовъзпламеняване трябва да се движи доста (заради драстичната разлика в цените), за да си струва. Тоест над 30 000 километра годишен пробег. Така че струва си да си купите Insignia 2.0 D само ако изминавате наистина много километри. Ако искате повече фини маниери, то Insignia 1.5 Turbo е по-добрият избор.

ИЗВОД

И двата двигателя – с оглед на култивираността си – не подхождат на благородния вид на Insignia. Като цяло обаче бензиновият мотор демонстрира по-фини маниери. При среден годишен пробег той не е по-скъп. Нашата препоръка: бензиновият!

Още по темата

Card image cap
Тест: първият хибрид на Renault

9
окт.
2017

Първият хибриден модел на Renault е комбиниран с дизелов агрегат. Обозначението на модела Hybrid Assist обещава повече, отколкото може да изпълни

Card image cap
BMW Alpina B5 Biturbo Touring: с 608 „коня“ на пистата

26
мар.
2018

Alpina B5 Biturbo Touring генерира бруталните 608 конски сили. AUTO BILD изпробва мощното комби на пистата „Заксенринг“

Card image cap
Новата Toyota RAV4 Hybrid: я, и тя е на ток!

6
апр.
2016

В Toyota са подложили RAV4 на основна модернизация. А най-новото е: хибрид с мощност 197 к.с. и за пръв път и с двойно задвижване

Card image cap
В кои модели ще се возите като крал?

18
апр.
2017

Оставяме се да ни поглезят – в случая автомобили с кралски комфорт. Качване, движение, наслаждаване. Накрая може да има само един крал. Един тест на Волфганг Кьониг (от немски – „крал”)

Card image cap

В последния брой:

Архив >