Грубо нещо във финия Opel


16
май
2019

ДИЗЕЛЪТ ОЗНАЧАВА ГОЛЯМ ВЪРТЯЩ момент – това например си личи доста при Opel Insignia. Докато бензиновата Insignia разполага със само 250 нютонметра (при 2000 об./мин) от 1,5-литровия 4-цилиндров мотор, 2.0 D е с 400 Нм. Така усещането при дизела е двойно по-впечатляващо. Натискате педала на газта и се наслаждавате. Всъщност дизелът е минимално по-бърз – изпреварва бензиновия при спринта до темпо 100 само с две десети от секундата. Минимална е и преднината му при максималната скорост. Освен това трябва да жертвате комфорта за по-голямата тяга.

Цялата информация е разпределена в три големи кръгли уреда
6,5 л/100 км при 170 к.с. – съвсем в реда на нещата. AdBlue за Eвро 6

В Insignia D работи дизелов двигател от старата школа; култивираността, шумът и вибрациите (особено при ниски обороти) придават на Insignia доста суров характер. Макар че шумовете са добре изолирани. Иначе 2-литровият бензинов мотор ускорява спокойно и надига глас единствено при развъртане, като леко дрънчи над 4500 оборота. Ако пресметнем техническите предимства и недостатъци на двете лимузини в пари, то балансът е срещу дизела. Икономичният 4-цилиндров мотор със самовъзпламеняване трябва да се движи доста (заради драстичната разлика в цените), за да си струва. Тоест над 30 000 километра годишен пробег. Така че струва си да си купите Insignia 2.0 D само ако изминавате наистина много километри. Ако искате повече фини маниери, то Insignia 1.5 Turbo е по-добрият избор.

ИЗВОД

И двата двигателя – с оглед на култивираността си – не подхождат на благородния вид на Insignia. Като цяло обаче бензиновият мотор демонстрира по-фини маниери. При среден годишен пробег той не е по-скъп. Нашата препоръка: бензиновият!

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >