Готините германски модели от 80-те години: Volkswagen


16
ян.
2020

За много от почитателите на автомобилите 80-те години на миналия век е десетилетието, в което са произведени едни от най-добрите германски коли.

Volkswagen Polo Typ 86c е едновременно издръжлив и пазарен хит. Началото му е през 1981 г. с три моторизации – 40, 50 и 60 к.с. Днес малкият модел изглежда нестабилен и чуплив, но от евтин автомобил за начинаещи водачи успява да се превърне в класика.

Volkswagen Golf I Cabrio и до днес символизира духа на 80-те години. Междувременно дори и критиците на модела са сключили примирие с „кошничката за ягоди“.

6,3 милиона Golf 2 произвежда  Volkswagen между 1983 и 1992 г. Около 100 000 повече от Golf 1, но днес по пътищата се движат повече автомобили от второто поколение на Golf в сравнение с първото. Защо? Заради добрата защита от корозия.

На базата на Golf през 1984 се появява Volkswagen Golf GTI. В началото още със стария, разполагащ със 112 к.с. 8-клапанен двигател, докато второто поколение на най-наточения хечбек се предлага като GTI 16V със 139 к.с от 1985 г.

От Golf 2 VW пускат безброй специални модели, за много от които хората си спомнят и до днес: „Match“ през 1984 г. яхва тенис-вълната, предизвикана от Щефи Граф и Борис Бекер, следват „Flair“, „Memphis“, „Boston“, „Madison“, „Manhattan“ и много други.

От Rallye-Golf  Volkswagen произвежда от 1989 до 1991 г. 5000 екземпляра. задвижван от 1,8-литровия турбомотор на Golf GTI G60, моделът впечатлява с вихрената си поява. Голямо предимство: серийно двойно задвижване.

С Golf във следващия рунд преминава и Volkswagen Jetta, в класическа седан форма, но с по-голям багажник от предшественика си. От 1984 г. Volkswagen пуска на пазара второто поколение на Jetta.

Продажбите на второто поколение на Scirocco са далеч под очакванията на Volkswagen. Този път линията на компактния спортист се определя от собствения дизайнерски отдел на концерна, а не от Giugiaro.

Необичайно висока е квотата на жените-клиент на Scirocco от второто поколение. Разполагащият със 139 к.с. GTI е топверсията на семейството на Scirocco.

Най-разпространеният вариант на Volkswagen Passat B2 е комбито Variant.

Разбира се, стартиралата през 1980 г. се предлага и като седан с три врати. През август 1982 се появява турбодизелов вариант, а през 1985 г. излиза фейслифтът.

Хечбекът е на мода по отношение на каросериите през 70-те и 80-те години – тук виждаме фейслифт версията на Volkswagen Passat B2, произвеждана от 1985 г.

При стартиралия през 1988 г. Passat B3 Volkswagen се отказват от радиаторна решетка, за да направят автомобила по-аеродинамичен. Вентилационните отвори са под бронята. Моделът от Волфсбург се предлага с мощност до 174 к.с.

Всъщност Volkswagen T3 е дете на 70-те години, но през 1982 г. в Хановер се извършва истинска революция: Bulli се появява с водно охлаждане ! Това обаче не се отразява на имиджа му.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >