Готините германски модели от 80-те години: Audi


3
ян.
2020

За мнозина почитатели на автомобилите 80-те години на миналия век е десетилетието, в което са произведени едни от най-добрите германски автомобили.

Започваме нашата рубрика с Audi: с Urquattro хората от Инголщадт създават фундамента, върху който се гради и до днес спортния имидж на марката. Urquattro отъпка пътя на двойното задвижване в серийните леки автомобили. Благодарение на 5-цилиндров турбомотор моделът разполага с 200 к.с., а за сигурното пътно поведение се грижи перманентното задвижване на четирите колела. Автомобилът не се притеснява и когато асфалтът свърши. До 1990 г. хората от Audi произвеждат 11 452 бройки.  

Със Sportquattro Audi наистина се развихря. Между 1984 и 1985 г. са произведени 220 екземпляра от късата версия. С 306 к.с. и цена от 200 000 германски марки.

S1 е кулминацията на ерата quattro. Малцина са тези, които успяват да „озаптят“ чудовището с 600 к.с. Сред тях е и Валтер Рьорл, който през 1987 г. с quattro S1 успява да влезе в границата от 11 минути на надпреварата Pikes Peak Hill Climb.

Това, което днес е обичайно за Audi, не  винаги се е разбирало от само себе си: quattro в средния клас. Спортният имидж не подхожда много на по-скоро конвенционалното Audi 80. Освен това цената и разходът на гориво са високи. Днес е търсен модел!

Наследникът Audi 80 B3 е здрав в техническо отношение и благодарение на пълното си поцинковане е устойчив на корозия. За да стигнете обаче бързо от точка A до B, …

… трябва да притежавате произвежданото от края на 1988 г. Coupé sein.

Представеното през 1982 г. Audi 100 C3 (Typ 44) има един от най-ниските коефициенти на аеродинамично съпротивление cW. От Audi успяват да се възползват от този факт – за старта на модела новото Audi се предлага с 4- и 5-цилиндрови мотори.

През 1983 го следва Audi 100 Avant, голямо комби със странна задница.

Богатото оборудване и по-големите двигатели трябва да са достатъчни, за да се отличава Audi 200 от модела 100. Куриозно: динамичните характеристики на 200 quattro 20V надхвърлят дори тези на флагмана Audi V8. Всъщност големият Typ 44 се предлага само за кратко.

Audi V8 е замислен като конкурент на S-клас, но предизвикателството се оказва неуспешно. Въпреки това: 3,6-литровият 8-цилиндров двигател наAudi V8 quattro впечатлява с як звук, като качеството на изработка също е повече от убедително.

Специалистите са объркани, когато от Инголщадт обявяват, че ще използват V8 в германския шампионат за туристически автомобили DTM. Дали луксозният модел има шансове срещу бързите BMW M3 и Mercedes 190 Evolution? Не само това: още през годината на дебюта си Ханс-Йоаким Щук печели титлата с V8.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >