Готините германски автомобили от 80-те години: Opel


9
ян.
2020

За много от почитателите на автомобилите 80-те години на миналия век е десетилетието, в което са произведени едни от най-добрите германски коли.

От 1982 и Opel навлиза в класа на малките автомобили. Дотогава хората от Рюселсхайм бяха оставили този сегмент на конкуренцията. Малкият Opel Corsa бързо се превръща в постоянна величина в сегмента. За по-консервативните клиенти…

… по-късно се предлага ръбестия седан Opel Corsa TR. През 1983 г. стартират вариантите с две врати, а две години по-късно от Opel пускат и каросерия с 4 и с 5 врати.

През 1989 Opel посвещава на тенисистката Щефи Граф специален модел – Corsa Steffi. Днес версията е рядко срещана.

Opel Kadett E Caravan, 1984 bis 1991 AB212004 010, AB072012 082

Три врати, пет врати, седан, комби, кабрио, баничарка и пътническа лекотоварна версия: ако от 1984 г. сте се спрели на Opel Kadett E, то сте имали голям избор от видове каросерии. Двигателите на компактния модел от Рюселсхайм са солидни – както бензиновите, така и дизеловите.

16 клапана са върхът на сладоледа при компактния модел рез 80-те години. През 1988 Opel пуска Kadett E GSi 16 V. Със 150 к.с. моделът дори превъзхожда значително своя конкурент Golf GTI при динамичните характеристики (0-100 км/ч: 8,0 секунди; максимална скорост: 217 км/ч).

С появата на Ascona C Opel се сбогува със задното задвижване, поне в средния клас. Между 1981 и 1988 г. Opel произвежда 1,7 милиона автомобила Ascona като седан с две и с четири врати, както и като хечбек.

В края на 80-те години хората от Рюсесхайм започват да променят имената на моделите си. Kadett E се превръща в Astra F, а Ascona C – във Vectra D. В началото през 1988 г. Vectra се предлага само като седан, а през 1989 се появява и вариант с хечбек.

През 1982 г. Opel модернизира Rekord – хромираната броня остава в миналото – заменя я пластмасовата. Интериорът също е в крак с времето. Освен това се появява и ново поколение двигатели за Rekord E2.

Наследникът на Rekord от 1986 г. е Opel Omega. Притежава нисък коефициент на аеродинамично съпротивление и прилично тегло – новият среден клас от Рюселсхайм предлага добри динамични характеристики и приемлив разход на гориво.

На автосалона в Женева през 1989 г. Opel показва създадения в сътрудничество с Lotus Lotus Omega (на снимката). Рядко срещаният топмодел е оборудван с 3,6-литров редови 6-цилиндров битурбо двигател с 377 к.с. под капака.

През 1987 г. Opel за последен път изпробва философията на големия автомобил за малко пари. На Opel Senator обаче просто му липсва имидж. През 1993 г. Opel погребва всички надежди за високия клас.  Senator няма наследник.

Сигурно на никого не би му хрумнало да пришпорва Opel Monza на пистата Монца. Особено пък разполагащата със 180 к.с. версия GSE. Това не е била целта на създателите, тъй като моделът е трябвало да представлява GT за големи пътувания.

От него вече отдавна няма нетунинговани екземпляри: добрият Opel Manta B е голяма и ценна рядкост.

Опционално Opel предлага Manta 400 серийно с широки калници от подсилена със стъклофазер пластмаса. За да получи тази рали-Manta разрешително от FIA, от Opel произвеждат 275 екземпляра.

Още по темата

Card image cap
Най-странният кемпер на сезона

14
юли
2016

Дяволски бързо и донякъде високопроходимо – това е Audi RS Q3. Но може ли надуваемата палатка да го превърне в талантлив кемпер?

Card image cap

В последния брой:

Архив >