Готините германски автомобили от 80-те години: Mercedes

0801
2020

За много от почитателите на автомобилите 80-те години на миналия век е десетилетието, в което са произведени едни от най-добрите германски коли.

Ако към момента на представянето на бейби-Benz W 201 е очаквал инфлация на стойностите на Mercedes, определено се е лъгал. Mercedes 190 е Benz както всеки друг: скъпа техника, високи стандарти за сигурност, качество на изработка на най-високо ниво.

Малко след представянето Mercedes въвежда версия с впръскване – стандартният 190 слиза от конвейера с карбуратор! Легендарен: 190 D със 75 к.с. може да достигне и до седемцифрен пробег. 1,8 милиона W 201 напускат завода до 1993 г.

„Бейби-Benz“ в ролята на пионер: W 201 задава линията на Mercedes за следващите десет години. През 1983 г. швабите наточват своя компактен модел, а резултатът носи обозначението -190 E 2.3-16.

Предимно положителен отзвук получава Mercedes за състезателния си автомобил с пенсионерска визия. Все пак нужно е време, за да свикнете като водач на Mercedes с този спойлер на капака на багажника. До 1988 от конвейера слизат 19 500 бройки 2.3-16.

Разполагащият със 185 к.с. 2.3-16 е само началото. Mercedes пуска през следващите години още усъвършенствани версии. Кулминацията: 2.5-16 EVO II с огромен спойлер, победител в DTM през 1992 г.

Mercedes W 124 влиза при представянето си през 1984 г. големите стъпки на предшественика W 123 и неговите почти 2,7 милиона продадени бройки. Рекорд за Mercedes! Първоначално таксиметровите шофьори се оплакват от дефекти. Mercedes подобряват нещата и през 1993 завършват с близо 2,6 милиона продадени екземпляра.  От дизеловия 200D (72, по-късно 75 к.с.) до 500 Е с 320 к.с. от Mercedes предлагат за всекиго по нещо.

Не само като седан и комби T-модел W 124 се отличава с дълготрайно качество – който иска да бъде по-ексклузивен, може да се насочи към версията Coupé. Към края на живота на модела се появява и кабриолетът.

Ако през 80-те години сте искали представителна лимузина, то едвали сте пренебрегнали Mercedes W 126. На автосалона във Франкфурт   IAA Daimler представят новата версия на модела. Mercedes пуска S-клас с редови 6-цилиндрови и V8-мотори. Базовата версия е 260 S със 166 к.с., а кулминацията – разполагащият с 300 к.с. 560 SEL.

През 1981 г. дебютира S-клас Coupé – също на IAA. По-красиво, по-добро, по-скъпо: със С 126 Mercedes продължава традицията си за позициониране на големи Coupé-та над S-клас. SEC се предлага само с 8-цилиндрови мотори.

През 1989 г. R 129 сменя R 107 – след 18 години! По онова време тестващите го наричат „най-добрия автомобил на света.“ Дизайнерът Бруно Сако създава луксозен кабриолет, който блести с иновационна техника.

При преобръщане предните колони остават здрави, а клетката срещу преобръщане реагира след 0,3 секунди при необходимост. R 129 се предлага с 6-, 8- и 12-цилиндровите двигатели на S-клас от сериите W 140, респективно W 220 (от 1998 г.).

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин