Готините германски автомобили от 80-те години: Ford


7
ян.
2020

За много от почитателите на автомобилите 80-те години на миналия век е десетилетието, в което са произведени едни от най-добрите германски коли.

През 1983 г. на пазара се появява второто поколение на Ford Fiesta. Задницата на модела прилича на тази на първото поколение – просто, защото това е задницата на първата Fiesta. Предницата е аеродинамично оптимизирана, освен това има нови двигатели, сред тях за първи път и дизелов. През 1984 г. от конвейера слиза тримилионния автомобил Fiesta.

С Escort XR3i Ford атакува нишата на Golf GTI. Допълнителните фарове във визия а ла рали придават на компактната „бегачка“ необходимия имидж при изпреварване. Малко над 100 к.с. придават на XR3i съвсем прилични динамични характеристики.

Предимството на Ford Orion е 90 литра повече вместимост на багажника от базовия Escort.

Когато Sierra сменя през 1982 г. Taunus, Ford окончателно скъсва с бароковия дизайн а ла хладилник. Неговият коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,34 е впечатляващ. Нещата изглеждат така, сякаш хората от Кьолн са прескочили едно поколение.

2,7 милиона Sierra са произведени, преди през 1993 г. моделът да бъде заменен от „световния автомобил“ Mondeo. Под ламарината: солидна техника от Ford. Версиите на модела са от варианта с три врати (на снимката) до комбито. Най-горещата версия…

… е разработеният от Cosworth Highend-вариант: Sierra Cosworth с 2-литров турбомотор. Той не е за мамини синчета: 204 к.с. му придават солидна мощ.

Scorpio се появява през 1985 г. със серийна ABS система. Най-големият Ford – с изключение на Transit – остава в портфолиото на марката цели 13 години и впечатлява с богатото си опционално оборудване и с мощността си.  

През 1984 в Германия приключват продажбите на третото поколение на Capri. С тях и опитът, да бъде повторен американският бум на пони-автомобилите от 60-те години. Европейският Mustang първоначално действително се доближава до успехите на легендарния си събрат.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >