2018
Един от тези автомобили е Audi Quattro, станал безсмъртен със своето двойно задвижване. Неговата база е платформата на Audi 80, отпред гневно работи турбо 5-цилиндров мотор с 200 к.с., а покривът на автомобила е на Coupé.
На външен вид по-скоро невзрачно, но иначе гарант за приказни преживявания зад волана. С quattro водачите побеждават дори реномирани спортни коли с по-голяма мощност – особено при лоши атмосферни условия.
Доминацията в рали-шампионатите на quattro изглежда програмирана. А днес? Магията на перманентното двойно задвижване отдавна е нещо съвсем нормално и често срещано, а техниката междувременно е перфекционизирана.
По-вълнуващи изглеждат вторичните добродетели на първото quattro: яростния звук на 5-цилиндровия мотор, якото ускорение, нефилтрираният стил, комбиниран с добър комфорт.
Преди всичко обаче начина, по който автомобилът „глези“ водача: усещането е, че си пилот и винаги по-бърз от останалите.
Благодарение на голям турбокомпресор KKK 2,1-литровият 5-цилиндров агрегат разполага с 200 к.с. при максимално налягане на пълнене от 0,85 атмосфери. Недостатъкът: под 3500 об/мин не се случва кой знае какво.
Естествено при първото спиране разбираме, че и quattro не може без зимни гуми върху сняг и лед. Но все пак липсата им няма да го провали.
Експериментът си струваше: като марка „quattro“ е „златна кокошка“ за Audi.
Първото quattro предлага нефилтрирани впечатления от шофирането. Той е атлетичен, лек, по-прегледен от модерните си последователи. Освен това ни радва с неподправена динамика и техника от 80-те години: няма електроника, няма дизайнерски звук, всичко е на живо и истинско.
А когато се налага, този автомобил демонстрира, че 200 к.с. са достатъчни и днес, за да побеждаваш другите. Освен това класиката е идеална за всекидневието и за дълги пътувания: просторна и удобна, наистина примамлива.