Господарите на магистралата през 80-те години: Lancia Delta HF Integrale 16V


8
юли
2018

Автомобил с пет врати и състезателен талант, както и потенциал за всестранен талант – такъв е Lancia Delta HF Integrale 16V. Шефът на фирмата Джани Ланча избира преди 70 години за талисман галопиращия слон.

И наистина има късмет – особено след появата на наточените модели на Lancia с добавка в името HF (High Fidelity).


С тях премиум-марката се намесва решително в рали-сцената – за последно с Delta HF Integrale, който участва през 1987 г. След редица смъртоносни случаи дивата група Б престава да съществува, а новият рали-регламент се определя от по-меката група А. Lancia избира от своето портфолио компактния модел Delta, за съжаление вече на възраст от 8 години и в техническо отношение базиран на Fiat Ritmo.

Въпреки това се ражда доминиращо рали-оръжие и един вид свръх GTI с мощност 210 к.с. Това заслужава сериозен респект. Също както при всички версии Integrale задвижването е двойно (с ориентирано към задницата разпределение на мощността).


В стилистично отношение творението на Giugiaro от 70-те години в лицето на Delta направо се пръска по шевовете от мускули. Широки калници, извит преден капак, вентилационни отвори – тук присъства всичко.


Отвътре са монтирани седалки Recaro и максимално функционални уреди.


Нещо против да са малко повече? Водачът на Integrale намира директно пред себе си 6 кръгли уреда, както и още два вдясно.


Впечатлението при шофиране е съвсем различно от това, което очаквате от 25-годишен автомобил. Фино балансирана управляемост – начинът, по който Lancia се справя със завоите; 4-цилиндровият турбо двигател на Fiat – все още предизвиква истинска еуфория.


По онова време това преживяване зад волана е без конкуренция. Тук дори и Audi quattro няма шансове за победа.


По отношение на пъргавината и управляемостта си Integrale играе в съвсем различна лига. Твърдото окачване не е болка за умиране.


По онова време моделът е най-бързият сред най-бързите – ултимативният GTI. Оборудван с турбодвигател и двойно задвижване Delta HF Integrale е бащата на по-късните рали-звезди на Mitsubishi и Subaru. Тоест автомобил – крайъгълен камък. И като такъв моделът и до днес може да ви спре дъха.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >