Господарите на магистралата през 80-те години: BMW M5


7
юли
2018

През 1985 г. BMW представя М5 – без фанфари, дори не с обичайната презентация, а само с малко прессъобщение.


Автомобилът е показан съвсем семпло на автосалона в Амстердам и някакси не подхожда на останалите модели на BMW. По онова време акцентът е върху околната среда, а не върху мощността…

… а новото позьорско и мощно BMW дори не е оборудвано с катализатор. За познавачите обаче събитието е равносилно на Коледа. Под капака…

… те откриват сърцето на святото M1, легендарния спортен автомобил със средно разположен двигател. Това между другото означава: 24 клапана, разпределени на 6 цилиндъра, шест отделни дроселови клапи, 286 к.с., характер на болид за пистата – при това екстремно семпло „опакован”…


…без никакви помпозни брони и спойлери. Навремето M5 все пак има предимство пред разполагащото с 68 к.с. M 535i.


Водачите на M5 са можели да се състезават с 911 – техническите данни на „бавареца” са 250 км/ч, 0 до 100 км/ч за шест секунди.


С оглед на комбинацията между динамични характеристики и стил, става ясно, защо M5 с право се счита за култов автомобил. Педалът на газта реагира почти телепатично, развъртайки се с лекота до ограничителя на оборотомера (6700 об/мин).


Спортна 5-степенна механична трансмисия…


… управлението с обратна връзка, каквато днес ни липсва при BMW, както и перфектният компромис между отлична управляемос и комфорт при настройката на окачването.


Категорично: при 4000 оборота става страшно. M5 се развърта до 6700 об/мин.


Нe трябва да забравяме и отличната прегледност, изправената, но перфектна позиция на седене, както и оптималният по отношение на ергономията кокпит, без никакви модерни екстри.


Сумата от всички тези качества е един вид универсален спортен гений с четири врати. Автомобил, който не изглежда като „спортист” и въпреки това приковава погледите на страстните водачи.

Серия E28, към която спада M5, е сред най-продаваните в историята на BMW. M5 блести с расов спортен мотор, перфектно настроена скоростна кутия и отлична управляемост.

 

Още по темата

Card image cap
Fiesta ST200: ускорителят на частици

16
юни
2016

1,6 литра работен обем и 200 к.с. са напълно достатъчни за спортното задвижване на малкия автомобил с тегло само 1163 кг. По отношение на радостта от шофирането никой не може да се мери с жизнения Ford Fiesta ST200!

Card image cap
V1 поставя традиция в провеждането на атрактивни състезания в София

5
ное.
2015

Организаторите очакват над 7000 фенове на автомобилния спорт край трасето, за да отпразнуват заедно финала на шампионата и първия рожден ден на „София Картинг Ринг“

Card image cap

В последния брой:

Архив >