2018
Това червено Porsche 959 Sport, днес музеен експонат, е служил като автомобил за експерименти на някогашния шеф на техническия отдел на Porsche Хелмут Бот. С тунингования си мотор с 525 к.с. автомобилът е вдигал максимална скорост от над 330 км/ч.
Посредством отвора в задния калник се осигурява въздух за интеркуулера, а „ноздрите“ в предницата и задницата подпомагат системата за охлаждане на маслото и турбината. Магнезиевите джанти образуват заедно с гумите обща въздушна камера.
Кавлареният заден спойлер изглежда така, сякаш е част от задните калници . Неговата функция: при високо темпо той осигурява необходимото сцепление. И добре, че е така: при скорост от 317 км/ч повечето самолети се вдигат във въздуха.
2,9-литровият боксерен двигател се използва при всички 959, като независимо от цвета на каросерията, той е разположен в златиста клетка. От 4000 оборота той създава друга представа за пространствено-времевия континуум. С така нареченото регистърно пълнене Porsche решава конфликта между ранна реакция и максимална мощност.