Горящият проблем на BMW


29
февр.
2020

BMW от години се занимава със сериозен брой пожари при дизеловите си модели. Какво всъщност се случва?

Финансовият съветник Хайко Ревенщорф от Хамбург пътува със своето 535d xDrive Touring по магистрала A 7, когато при скорост 120 км/ч изведнъж двигателят спира. Няколко минути по-късно премиум дизеловото комби избухва в пламъци. Класически пожар в двигателния отсек, чиято причина и до днес остава загадка. Засегнатият модел на BMW и протичането на събитията говорят за това, че производителят вероятно знае причината за пожара.

39 пожара в Южна Корея принуждават производителя да направи сервизна акция

През август 2018 от BMW обявяват провеждането на „доброволна техническа акция“ за 96 300 дизелови автомобила в Германия от различни серии. Това, което не казват хората от Мюнхен: преди това в Южна Корея за сервизна акция принудително са извикани 106 000 автомобила. Недобро уплътнение на модула за отвеждане на отработените газове е причината за възникването на 39 пожара, като тамошният министър на транспорта иска дори забрана за движение на автомобилите. Подобренията в Германия касаят 6-цилиндровия дизелов вариант, произвеждан от 2012 до юни 2015 г. Автомобили, определени от BMW като високорискови.

През 2018: в цял свят са засегнати 1,6 милиона дизелови автомобила на BMW

AUTO BILD съобщи по онова време за други случаи на запалвания – от други години на производство – и направи вярно предположение, че сервизната акция няма да приключи с това. Още през октомври 2018 г. последва нова стъпка от страна на BMW: сервизната акция засегна 1,6 автомобила с 4- и 6-цилиндрови дизелови двигатели (август 2010 до август 2017), като само в Германия ставаше дума за 328 000 автомобила. Излизащата от системата за охлаждане на AGR охладителна течност може в комбинация с отлаганите сажди „в много редки случаи да доведе до стопяване в смукателния колектор“ и в най-лошия случай до възникване на пожар. Това обаче били „отделни случаи“, които не представлявали „сериозен риск“, казват от BMW.

BMW не дава информация за броя на запалилите се коли

През ноември 2019 г. обхватът на сервизната акция бе разширен на 232 000 автомобила в световен мащаб (в Германия 113 000) и по-специално с 4-цилиндрови дизелови двигатели. Същият проблем, като от BMW твърдят отново, че опасността от възникване на пожар била „много малка“. Междувременно от Мюнхен заявяват, че половината от засегнатите в Германия коли са ремонтирани, но не съобщават броя на запалилите се коли. Службата за автомобилен транспорт във Фленсбург контролира мерките, взети от производителя като „неконтролирана сервизна акция“.

Извод

Матиас Мьоч

Принципно сервизните акции не са нищо лошо. При тази акция обаче хората от BMW действат след забавяне. Автомобилите са се запалили, можело е да изгорят хора. Какво още трябва да чакаме да се случи?

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >