Гориво от консерви


6
май
2019

Принципът на горивната клетка е описан през 1838 г. от германския физик Кристиан Шьонбайн, близо две десетилетия преди появата на двигателя с вътрешно горене. Съвременните полимерелектролитни горивни клетки, които добиват химическа енергия от взаимодействието на водород и кислород, са разработени през 60-те години на миналия век. И въпреки че автомобилната индустрия отдавна експериментира с тази технология, защото при нея единственият отпадъчен продукт е чиста вода, тя трудно си пробива път. Най-вече заради водорода, който макар и най-разпространеният елемент в пространството, е изключително реактивен. За да се съхранява в течно състояние, е необходимо високо налягане, което крие опасност от експлозии. Сега инженери от Технологичния институт в Масачузетс (MIT) свързаха обикновен алуминий с вода, в резултат на което се получават алуминиев хидроксид и чист водород. Процесът не се нуждае от външен катализатор, а отделя само онази енергия, която е била нужна при претопяването на алуминиевата руда. Това дава възможност да се произвежда водород единствено при нужда, без да се налага рисковото му складиране. Идеята сега е да се създаде алуминиева паста от непотребни алуминиеви консерви и бирени кенове, която би могла да се складира безопасно дори в жабката на автомобила. Удивително как алтернативните форми на задвижване набират скорост!

Още по темата

Card image cap
Нова ера за VW с E-Bulli

12
дек.
2015

VW иска да започне нова ера през 2016 г. За целта на изложението за електроника във Лас Вегас CES хората от Волфсбург ще покажат електрическо Bulli

Card image cap

В последния брой:

Архив >