Горивни клетки ще задвижват наследника на Mercedes Actros


16
сеп.
2020

Производителят на камиони Daimler Trucks представи своята технологична стратегия за електрификация на товарните превозни средства за градска дистрибуция и международен транспорт. Събитието се фокусира върху технологията за камиони с водородни горивни клетки за сегмента на превозите на дълги разстояния, като компанията отново потвърди ангажимента си към целите на Парижката конвенция за опазване на климата.

Камионът Mercedes-Benz GenH2, чиято световна премиера като концептуално превозно средство бе днес, бележи началото на задвижването с клетъчно захранване. С GenH2 Daimler Trucks демонстрира за първи път кои специфични технологии компанията ще развива занапред, така че тежкотоварните автомобили да могат да извършват превози на дълги разстояния с пробег до 1000 км само с един резервоар с водород. Благодарение на използването на втечнен вместо компресиран водород с по-висока енергийна плътност, експлоатационните показатели на автомобила се планира да бъдат сравними с тези на конвенционален дизелов товарен автомобил.

Инженерите на Daimler Trucks базират камиона GenH2 на възможностите на конвенционалния камион за дълги разстояния Mercedes-Benz Actros по отношение на теглителна сила, обхват и производителност. Серийната версия на GenH2 Truck се планира да има брутно тегло на превозното средство от 40 тона и полезен товар от 25 тона. Два резервоара за втечнен водород и мощна горивна клетка ще направят възможни голямата товароносимост и дълъг пробег и ще формират ядрото на концепцията GenH2 Truck. Daimler Trucks планира да започне изпитания на камиона GenH2 през 2023 г., а серийното производство да стартира през втората половина на десетилетието.

Немският концерн представи за първи път и камион, задвижван изцяло от електрическа батерия – Мercedes-Benz eActros LongHaul, който е проектиран да покрива по енергийно ефективен начин редовни пътувания по планови маршрути в комбинация влекач с полуремарке. Daimler Trucks планира eActros LongHaul да бъде готов за серийно производство през 2024 г. Пробегът с едно зареждане на батерията ще бъде приблизително 500 километра. Освен това с Mercedes-Benz eActros за дистрибуция, който вече беше представен през 2018 г. и се тества интензивно от клиентите в ежедневни транспортни операции, Daimler Trucks ще започне серийно производство на тежкотоварен камион с акумулаторна батерия през 2021 година. Пробегът на eActros с един заряд на батерията значително ще надхвърли този от 200 километра при прототипа.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >