Голяма класа: новото Audi A6 Avant

0403
2025

Новото Audi A6 Avant е по-динамично, по-ефективно и по-дигитално отпреди, и няма равен сред автомобилите в премиум класа по отношение на първокласното пътуване. Модерни бензинови и дизелови двигатели увеличават пърформънса благодарение на технологията мек хибрид MHEV plus и редуцират CO2-емисиите. На дълъг път и в града въздушното окачване и четирите завиващи колела осигуряват висок комфорт на возене и първокласна управляемост. Освен това превъзходният коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,25 – най-добрата стойност за Audi Avant с двигател с вътрешно горене – гарантира висока ефективност и показва перфектно взаимодействие на форма и функция. Екстериорът излъчва спортно-елегантен характер и придава на A6 Avant силно присъствие с новата дигитална светлинна технология. Освен това моделът демонстрира убедителност посредством своите интуитивни и последователно ориентирани към потребителя концепции за управление на кокпита и за инфотейнмънта с панорамен дисплей Audi MMI и дисплей за пътника до водача.

Гернот Дьолнер, CEO на Audi: „Пишем следващата глава от историята на Avant: новото Audi A6 комбинира елегантен и динамичен дизайн с превъзходна аеродинамика. Ефективни и същевременно мощни задвижвания, както и топ-техннологии при окачването обединяват спорт и комфорт, превръщайки пътуването с A6 в първокласно преживяване.“ С този модел марката продължава започната през 2024 г. голяма продуктова офанзива. Обновяването и подмладяването на портфолиото от модели е част от действията на Audi за позициониране на марката с четирите пръстена в емблемата в конкуренцията на бъдещето. „С A6 ние обновяваме един важен модел“, казва Дьолнер.

Перфектна комбинация: дизайн и аеродинамика

С редуцирания си език на формите A6 Avant има функционален и непреходен характер. Това личи както от дизайна, така и от аеродинамиката: коефициентът на аеродинамично съпротивление от 0,25 е най-добрата стойност на Avant с двигател с вътрешно горене при Audi.

За целта своя принос дават както въздушните завеси и регулиращият се приток на въздух отпред, така и характерният спойлер на покрива и аеродинамичните бленди отстрани на задното стъкло. Спортната задница с впечатляващия дифузьор олицетворява един типичен белег на Avant. В комбинация с мощното quattro и широката следа тя подчертава динамичния дизайн. Същевременно дългото междуосие и издълженият преден капак олицетворяват елегантност и придават умел завършек на пропорциите на A6 Avant.

Икономични и мощни: задвижванията с технология MHEV plus

Съществен дял от превъзходното преживяване зад волана имат и задвижванията с технологията мек хибрид MHEV plus. Освен 4-цилиндровия 2.0 TDI със 150 кВт. (204 к.с.), 6-цилиндровият агрегат в  3.0 TFSI разполага с 270 кВт. (367 к.с.) чрез този начин на частично електрифициране. Системата MHEV plus подпомага двигателя с вътрешно горене, увеличава пърформънса и комфорта на возене, и намалява CO2-емисиите. Тя се състои от три важни компонента: 48-волтова батерия, ремъчен стартер-генератор и генератор с интегрирана  електроника. Генераторът позволява изцяло електрическо паркиране и маневриране. Също и при бавно движение в града, в постоянен трафик, например по междуградски пътища, както и при навлизане в следващото населено място A6 Avant се движи електрически. Освен това генераторът осигурява допълнителен въртящ момент от до 230 нютонметра и мощност от до 18 кВт. (24 к.с.). при потегляне или изпреварване, а при спиране генераторът рекуперира енергия: до 25 кВт.

Синтез между спорт и комфорт: окачване и управление

Новото A6 Avant усъвършенства синтеза между спорт и комфорт, също и благодарение на опционалното оборудване като четири завиващи колела и адаптивно въздушно окачване, което регулира нивото на автомобила и амортисьорите. Освен това спортният диференциал quattro осигурява още по-голяма пъргавина.

Серийното прогресивно управление на новото A6 Avant реагира още по-директно. В сравнение с предшественика връзката между волана и колелата е още по-стегната. Тя включва торсионна щанга, здраво фиксираната кормилна рейка и подсилени тампони на носачите. Освен това е променена геометрията на предната ос. Резултатът от всички мерки е значително подобрена реакция на управлението и увеличена обратна връзка с пътя, което в комбинация с мощното задвижване води до прецизно пътно поведение.  

В комбинация със задвижването quattro опционално се предлага и системата за четири завиващи колела. Тя работи с динамична функция, чиято скорост на реакция е допълнително подобрена. При ниски скорости на движение задните колела завиват с до 5 градуса срещуположно на предните колела. В града и в остри завои автомобилът се усеща по-пъргав. Така диаметърът на завой се редуцира с 1 метър. При средно и високо темпо на шофиране задните колела завиват в същата посока като предните, което дава възможност за още по-стабилно и по-прецизно пътно поведение.

Висок фактор на уют с дигитални функции: вътрешното пространство

Интериорът с неговото щедро предлагано място и най-модерни технологии осигурява първокласно пътуване. Концепцията на управление на кокпита поставя фокус върху водача и пътника до него и благодарение на панорамния дисплей и дисплея за пътника до водача въздава дигитално преживяване на най-високо ниво. Тук важна роля играе индивидуализирането – също по отношение и на светлината. Така отпред и отзад можете да избирате между седем светлинни подписа. Активни сегменти, които светват и се затъмняват интелигентно, дават израз на иновативната технология – особено в комбинация с дигиталните OLED-задни светлини от второ поколение. Те създават силно разпознавателна стойност и повишават безопасността на пътя. Така дигиталната светлинна технология – важна съставна част от ДНК-то на Audi – допринася за комфортно и сигурно преживяване на пътя.

За уютната атмосфера допринася и многобройното висококачествено оборудване, включващо например панорамния стъклен покрив. Той допълва щедрото усещане за пространството и дава възможност за смяна между светъл и затъмнен интериор. За превъзходно звуково изживяване се грижи премиум аудио-системата с 3D‑звук на Bang & Olufsen със осигуряващи специфична наслада за ухото с високоговорители в подглавниците на предните седалки. Базата за това е усъвършенстваната аеродинамична акустика и акустиката на целия автомобил, която благодарение на подобрената шумоизолация е на топниво. Освен това опционалната четиризонова автоматична климатична инсталация предлага висок комфорт за водача, пътника до него и пасажерите на задната седалка. За по-високото качество на въздуха във вътрешното пространство се грижи опционалния пакет за качество на въздуха с йонизатор и сензор за фини прахови частици.

От 58 000 евро: пазарен старт и цени

Новото Audi A6 Avant ще може да се поръчва от март 2025 г. Базовата моторизация на модела TFSI със 150 кВт. струва от 58 000 евро. 2.0 TDI с технология MHEV plus стартира от 61 700 евро. Първите доставки за клиентите ще започнат в края на май 2025 г.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин