Голямата гордост на малкия град

В източнобаварското градче Родинг бе създаден спортен автомобил, който благодарение на карбоновата си конструкция е екстремно лек. Направихме тест из родното градче на модела


13
апр.
2017

„Отначало искахме име на животно, но ни звучеше като машина на Бундесвера“, казва Майер. „Roding звучи по-интернационално“, добавя кметът Райхолд. Клиентелата също вече е интернационална. Първите роудстъри са купени от хора от Южна Германия, но и един американец, живеещ в Монако, също иска да кара Roding. „Поиска пробно шофиране, без да пита за цената“, спомня си Майер. По-късно клиентът определил поисканата сума като „прилична”. Това не е изненадващо. Пътуването с Roding, който с помощта на два карбонови елемента на покрива бързо се превръща в Coupé, наистина е вълнуващо. Моторът с 320 к.с. не се смущава от необичайното си напречно разположение. Съотношението „тегло-мощност” е под 3 кг на конска сила – гаранция за удоволствие от шофирането.

Дали обаче това е достатъчно, за да не бъде сполетян Roding от съдбата на подобен производител като Artega? Наскоро малкият производител обяви несъстоятелност. „Не е необходимо да пуснем на пазара стотици автомобили, за да бъдем на печалба“, обяснява предимството на фирмата управителя Майер. Родинг се счита за регион със слабо развита структура и бива подпомаган от държавата. Освен това помощ идва и от частни инвеститори. Не са за пренебрегване и бизнес-отношенията с BMW или Siemens. С технологичния концерн току е създаден роудстър с електрозадвижване с електромотори в главините на колелата. Роудстърът обаче все още трещи из Родинг, а на Фриц едва не му пада пицата от ръцете. Всъщност Фриц се казва Паскуалино. Тъй като италианското му име е трудно за произнасяне, а той самият живее от 21 години в Родинг, където държи ресторанта „Bella Italia“, сега е Фриц.  Майсторът на пици казва „Автомобилът има страхотна форма. Може да го сравниш с Ferrari.“ След това роудстърът изчезва и в Родинг отново е спокойно.


Карбонът: лек, здрав, скъп

Подсилената с карбон пластмаса (CFK), наричана още и карбон, все по-често се използва в автомобилната индустрия. BMW използва в електромоделите i3 и i8 изцяло карбонова конструкция, а други производители като Daimler използват карбона за отделни части в моделите си. Предимството на карбона е, че това вещество е екстремно леко и въпреки това притежава много голяма здравина.  Особено при електромобилите по този начин може да бъде балансирано теглото на акумулаторните батерии. Карбонът обаче е и скъп. Нишките, основа за материала, междувременно се произвеждат по-бързо и по-изгодно. Цените падат. Карбоновата каросерия на първия автомобил с еднолитров разход на гориво на VW през 2002 г. е струвала 35 000 евро – при готовия прототип на XL1 сумата е била само 5000. Експертите са на мнение, че материалът, използван за първи път преди 30 години от McLaren във Формула 1 за производството на монокока след десет години ще се използва в масовите модели.



 ИЗВОД

Artega, Gumpert, Wiesmann – това са малки германски автомобилни производители с различен успех. Какво по-различно прави тази фирма от Родинг? Тя залага не само на действително успешния роудстър, но и притежава компетентността за производство на карбонови части, като дори концерн като BMW е сред неговите клиенти. В Родинг с право могат да се гордеят с малкото си, но фино автомобилно производство.

Още по темата

Card image cap
Цяло състояние за Ford Capri

11
мар.
2016

При търг във Великобритания бе продадено това Ford Capri от 1987 година. За огромна сума благодарение на оригиналното състояние!

Card image cap
Вторият живот на Jaguar E-Type № 15

8
апр.
2016

Един Jaguar E-Type с историческа стойност от 1961 година си струва да бъде реставриран напълно. След близо 3000 часа работа тази находка в плевнята се превърна в Super E-Type

Card image cap
По магистралите на ада

24
май
2017

Не е важно какви автомобили караш през живота си, а по какви улици и пътища ги караш. Гигантските магистрали на Лос Анджелис например са точно от тези пътища. Да се движиш по тях е почти като в ада. Но поне веднъж трябва да го направите…

Card image cap
Италианска краZота от BMW

4
апр.
2017

Колко красиво: италиански одежди за баварски автомобил. Zagato създаде за BMW едно спиращо дъха Coupé на базата на Z4

Card image cap

В последния брой:

Архив >