Голямата гордост на малкия град

В източнобаварското градче Родинг бе създаден спортен автомобил, който благодарение на карбоновата си конструкция е екстремно лек. Направихме тест из родното градче на модела


13
апр.
2017

Кметът казва, че този автомобил ще влезе в историята. Фермерът казва, че колата е „страхотна“. А кралицата на бала смята: „Гордеем се с тази кола.“ Родинг се намира някъде между Регенсбург и чешката граница, има 12 000 жители и една църква. „Земни, скромни, трудолюбиви хора с високи технически познания“, както ги описва кметът Франц Райхолд.  Няма как да не го каже. Той все пак е застанал до известния „жител” на града, Roding Roadster. „По автомобила можете да видите, че с една идея можете да постигнете нещо уникално.“ Все още автомобилът е само един екземпляр. Скоро обаче ще има около 25 такива. Бърз, шикозен, скъп и най-вече лек – колата тежи под 1000 кг.

Roding продава карбонови части на BMW

Създателите на роудстъра, бивши студенти от Техническия университет в Мюнхен, залагат само на карбон. Материалът се използва преди всичко във Формула 1 или при луксозни модели като Mercedes SLR или Bugatti Veyron, като в автомобилната индустрия се счита за материала на бъдещето (виж стр. …).  През пролетта на 2007 г. Роберт Майер, днес управител на Roding Automobile, и трима негови състуденти се събират заедно с един машиностроител от Родинг и решават да реализират идеята: роудстър с позиция на водача близо до задната ос, от лека конструкция, за който хората ще са готови да дадат много пари.

Пет и половина години по-късно на една улица в Родинг изниква модерно индустриално хале, в което се осъществява производството. Вътре хората трескаво работят – скоро първите клиенти трябва да получат своите автомобили, досега има 10 поръчки, а хората са предплатили една част от сумата.

Мястото наподобява на началото на електромобила Tesla в Калифорния. Същият ентусиазъм. Същата импровизация. Дали и успехът ще бъде същият? Също както Tesla, която освен производството на роудстъра, продава и цели задвижвания за електромобили, така и Roding Automobile е специализиран в производството на карбонови части.  Единият от клиентите се нарича BMW. Можем лесно да си обясним, защо разположеният директно пред задната ос редови 6-цилиндров мотор е доставян от производителя на автомобили от Мюнхен. „Между нас и  BMW има чудесна връзка още от самото начало“, казва Роберт Майер, чийто офис може да бъде видян от кулите на концерна. Изработката на карбонови части се извършва на долния етаж на халето. Тук тежащото 75 кг шаси се произвежда от 14 карбонови части. Не само звучи скъпо, но и наистина е такова. Роудстърът, който е наречен на родното си място, струва 155 000 евро.

 

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
10 американски автомобила, за които не сте чували: Rossion Q1

19
февр.
2018

Колите на Dodge, Ford, Lincoln, Chevrolet или Cadillac са познати и обичани и в Европа. В САЩ обаче има още много малки производители на автомобили

Card image cap
50 години Italdesign – VW Golf (1974)

23
мар.
2018

Преглед на най-известните модели на Giugiaro

Card image cap
Колите с най-яки спойлери: Porsche 911 GT2 RS

25
февр.
2018

По-голямо налягане на притискане и по-добра позиция на пътя: това са целите на задните спойлери на автомобилите. Някои модели обаче са наистина внушителни - ще ви покажем "класация" ни

Card image cap
2040 к.с. на сняг: боговете сигурно са полудели

30
ян.
2018

Пухкав сняг, четири коли на мечтите и зовът на планината. Общо 2040 к.с са на пистата. Кой от четиримата суперспортисти доставя най-голямо удоволствие? Кой от тях се изкачва най-бързо по снега, кой се поднася? AUTO BILD танцува снежния валс.

Card image cap

В последния брой:

Архив >