2017
Четири изключително мощни суперспортиста? Или четири екстремни автомобила? Или четири звяра? Няма значение – на финала е важно само едно: кой е най-бързият в тази лига? Нищо подобно. За младите поп звезди можете да се информирате от други издания. AUTO BILD ще тества четири истински мъжки автомобила. В този случай четири суперспортиста от върховия клас с обща мощност 2082 к.с. Това е абсолютният връх. Но на практика ние сме подбрали не само модели с особено висока мощност, но и съвсем различни характери. Хронометърът ще определи по какво се различават върховите спортни модели на Corvette, Mercedes, Honda и Porsche и кой се справя със задачите си най-добре. Освен това ще се вгледаме най-внимателно в това, как се овладяват тези болиди, как звучат, как се усещат и каква техника се крие под расовите им каросерии. На финала ще определим най-добрия спортен автомобил изобщо. Но независимо дали е красив, див или умен – това ще бъде бърз автомобил.
CORVETTE: ХЕВИ МЕТЪЛ – И ВЪПРЕКИ ТОВА ТОЛКОВА ЛЕК ЗА УПРАВЛЕНИЕ
Първият контакт с един Corvette всъщност винаги протича по един и същи начин. Първо заставате до автомобила, ритвате огромните чудовищни задни гуми с широчина 335 милиметра и си мислите: леле, окачване на ресори! А и е широк като камион. И какъв старовремски двигател само! Това е автомобил само за позиране. След това сядате вътре, палите двигателя, натискате тежащия тонове съединител и включвате първа предавка със свръхкъсия скоростен лост. С металическото боботене при първите натискания на педала на газта и дрезгавия звук при включване на предавката, както и с лекото трептене на каросерията във вените ви се излива бензин А98Н и всичко вече е наред. Грубото разтърсване на 6,2-литровия двигател преминава през цялото тяло, при натискане на газта вибрира боботещата мощ с 630 нютонметра въртящ момент. Едва ли може да има по-чувствен автомобил от Corvette. А дори още не сме потеглили. Да тръгваме! Кормилното управление работи по-грубо от това на конкурентите – но автомобилът копира точно онзи радиус на завоя, който иска водачът. Неочаквано високото сцепление и добрият баланс позволяват адски скорости. Corvette не помръдва, не се колебае, не се вдига във въздуха. Накратко: той здраво залепва за асфалта с четирите си гумени валяка. Седите високо в автомобила, превключването на предавките се съпротивлява – но това прави изживяването при шофиране значително по-автентично. И без това Corvette е дяволски бърз.
Corvette Grand Sport Coupé
За тежкоработника в един мъж: кормилното управление изисква сила, превключването на предавките – здрава ръка. Ако Corvette не залепне за асфалта, по протектора ще се полепи чакъл. Предно-средно разположен двигател, с нисък център на тежестта и една поема под предния капак: животното 6.2 V8.