2023
В студеното време от годината aвтомобилните водачи си задават въпроса: кой прави най-добрите? Отговор ще даде нашият супертест за гуми, който ще можете да откриете в новия брой
Зимата чука на вратата, а също и времето, в което улиците и пътищата ще се превърнат в хлъзгави и заледени писти. Не се притеснявайте – ние имаме решение, как да се придвижвате сигурно и уверено през зимата: добре дошли в нашия голям зимен тест с 54 кандидата с размер 225/45 R 18, при които сцеплението и безопасността са акценти.
От A като Apollo до Y като Yokohama, тестваме всичко, което предлага пазарът. Освен известните премиум марки с техните по-изгодни подмарки много други производители на гуми се опитват да се наложат на германския пазар. Сред тях има и доста евтини гуми със спорни качества, както показват постоянно нашите тестове.
Проблемът за търсещите гуми клиенти: отвън всички гуми изглеждат кръгли и черни – какво могат обаче по отношение на динамиката и сигурността, може да бъде доказано само със сериозни тестове на гуми като този. За целта купените от нас 54 гуми трябва да бъдат подложени на предварителен тест, при който всеки кандидат спира на мокра настилка от темпо 80 км/ч. Само най-добре спиращите гуми достигат втория кръг и биват проверявани за резервите им върху заснежена писта. След това във финала се срещат 20-те топкандидата. На следващите страници можете да прочетете всичко за техните силни и слаби страни.
МОКРА НАСТИЛКА
Нашият тестови автомобил Серия 3 на BMW поставя високи изисквания по отношение на динамиката към гумите. Затова е изненадващо, че Bridgestone Blizzak LM005 успя при спиране и при управляемостта на мокра настилка да се представи по-добре от служещата за образец лятна гума. С безнадеждно странично водене на мокро се отличи Toyo Observe 944, а Speed-Grip 5 на Semperit и стряскащите No-Name евтини гуми оставиха стряскащо впечатление у нас. При опасност от аквапланинг балансираната зимна гума на Hankook Winter i*cept evo³ предлага най-добрите резерви за сигурност.
Продължете на следващата страница