Големият индианец: Grand Cherokee номер 3

1911
2024

Ето какво написа AUTO BILD България преди 20 години

Третата генерация Grand Cherokee ще се появи на европейските пазари чак през лятото на следващата година, но ние вече имахме възможност да се запознаем на практика с възможностите му.

„Знаеш ли, че никак не си се променил!“ Тази по­зната от срещите между стари познати любезност е твърде подходяща за по­здрав и при срещата с новото поколение на Grand Cherokee, което се очаква на пазарите на Стария континент през лятото на 2005 г. Пре­доставената ни изключи­телна възможност да уп­равляваме новия всъдеход в родната му Америка оба­че още отсега разкри, че „М-класата на Chrysler“ има много малко общо с предшественика си.

Grand Cherokee не е пораснал единствено на височина.

Външността на модела е модернизирана много предпазливо. Огромната радиаторна решетка все така доминира на предницата на всъдехода, светлините са придобили по-закръглена форма, а арките на калниците и каросерията са придобили забележимо по-ръбати очертания. Паралелно с това големият и досега индианец се е удължил с 14 см и е достигнал сериозните 4,7 м, които заедно с допълнителните 9 см в междуосието (2,78 м) и 2-та см повече на широчина (1,86 м), превръщат интериора на новия Grand Cherokee в разточително по размери пространство, предлагащо изобилие от простор на всяка една седалка. Въпре­ки снижения със 7 см по­крив (1,72 м) в задната част на всъдехода все още е налице огромен багаж­ник, чийто обем според американския SAE стан­дарт достига до твърде впечатляващите 2000 л.

Истински важните из­менения при новия всъдеход могат да бъдат откри­ти в техническата му плат­форма. Докато задното окачване продължава да разчита на стабилната твърда носеща греда, от­пред вече работи незави­симо окачване на колела­та и кормилна уредба със зъбна рейка и пиньон, вме­сто с досегашната трома­ва кормилна кутия. Благо­дарение на тези промени автомобилът е забележимо по-комфортен и лесен за управление, въпреки че типичната за американски­те возила по-мека настрой­ка на ходовата част може би ще се нуждае от изве­стно втвърдяване, за да бъде приведена в унисон с европейските предпочита­ния.

При предлаганото по желание в Америка за­движване на четирите ко­лела Quadra-Drive II (аме­риканската базова версия е с единично предаване 2WD) Chrysler залага на електронни, вместо на ме­ханични блокировки. На­лице са три от тях (преден, заден и централен дифе­ренциал) – напълно до­статъчна предпоставка, за да позволят преминаване­то на Grand Cherokee на­всякъде, където това би имало някакъв смисъл.

Необходимата за това мощ първоначално ще се осигурява от три бензино­ви двигателя в комбинация с петстепенен автомати­чен предавателен меха­низъм. Това са новият 3,7- литров шестцилиндров мотор, модернизираният 4,7-литров V8 и венецът на гамата в лицето на 5,7-литровия V8 Hemi с мощност 330 к. с. Ясно е, че с тази двигателна гама големият всъдеход ще се представя подобаващо и на магистра­ла. Единственият въпрос без отговор на фона на актуалната ситуация на све­товните петролни пазари остава питането кой ще плаща сметката на бензи­ностанцията…

Според досега налич­ните данни средният раз­ход на новия Grand Cherokee няма да е под 18 л на 100 км, но все пак има и добра новина – според официалната информация на Jeep съвсем скоро към гамата от агрегати ще бъде прибавен и новият 3,0-литров шестцилиндров V-образен CDI с 218 к. с. на Mercedes, който можеше да се види в показаната в Париж студия Vision R.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин