2018
Expedition е най-големият SUV в гамата на Ford. Тествахме дългото 5,64 метра чудовище през горещия Тексас
Големите американски луксозни SUV-ове с дължина много над 5 метра все още съществуват. Въпреки дебатите на тема опазване на околната среда и офанзивата на електромобилите. Cadillac си има Escalade, Chevrolet – Suburban, GMC – Yukon и Ford – Expedition. А последният във версията си „Max“ с дължина от 5,64 метра въобще не се шегува. Масивен, внушителен, широк и с огромна радиаторна решетка. В ниво на оборудване „Limited“ моделът се продава за около 112 000 лв. За сравнение: Mercedes GLE, BMW X5 и Audi Q7 (всички с дължина около 5 метра) стартират от около 130 000 лв. Тествахме гиганта от Диърборн в продължение на 550 километра през Тексас.
В Expedition няма как да ви стане тясно – дори и освен водача да се возят още шест души, във вътрешното пространство е доста просторно. Усещането за простор се подсилва и от големия панорамен стъклен покрив. Зад трите реда седалки можете да поберете 971 литра багаж, а ако сгънете втори и трети ред, то ще разполагате с вместимост на багажника от 3440 литра. Оборудването на Expedition включва аудиосистема Harman с 12 високоговорителя, USB-букси за всичките три реда и общо 15 поставки за чаши. Комбинацията от твърда и мека пластмаса не изненадва никого – това е типичната смесица от материали „made in USA“.
Ford Expedition определено не е лош автомобил. 3,5-литровият Ecoboost V6 мотор ускорява 2,5-тонния модел съвсем прилично благодарение на своите 380 к.с. и 637 нютонметра максимален въртящ момент. 10-степенната автоматична трансмисия пък превключва прецизно. При спортен стил на шофиране или при движение по пътища с лоша настилка, настройката на окачването на американския гигант показва слабости. Автомобилът се накланя силно, а във вътрешното пространство се чува тракане и тропане – окачването, материалите и изработката достигат до двоите граници. В това отношение Expedition се усеща по-скоро като елегантен пикап, отколкото като луксозен SUV. Вероятно нашите впечатления се дължат и на факта, че колата вече е изминала 40 000 километра, а американските журналисти изобщо не са я щадили. SUV демонстрира своята силна страна, когато става дума за транспортиране на товари: с прикачения си товар от 4,2 тона Expedition може спокойно да тегли каравана по планински пътища. Средният му разход на гориво бе 10,7 литра на 100 километра, а производителят посочва 9,8 л. Отклонението е сравнително малко.
В Expedition няма много неща, които да липсват на водача и пасажерите. На борда те разполагат със система Start/Stop, ABS, ESP, пет режима на движение („нормален“, „сняг/дъжд“, „спорт“, „еко“ и „теглене“,) асистент за потегляне по наклон/за изкачване и отопляеми и вентилирани седалки с частична кожена тапицерия. Климатикът е двузонов, а SYNC3 системата може да се управлява посредством тъчскрийн и гласови команди. Полезна екстра е и темпоматът, но ни липсва асистент за запазване на пътната лента – тук конкуренцията е по-напред