Германско проучване: ДВГ нямат проблеми със синтетичните горива

0807
2024

Могат ли двигателите с вътрешно горене да работят безпроблемно със синтетични горива? Влияе ли употребата на синтетични горива върху мощността и разхода? Проучване на Технически университет Дармщат, финансирано от ADAC, стига до напълно еднозначен резултат

Конвенционалните автомобили и мотоциклети с двигатели с вътрешно горене могат да използват без проблем нефосилното гориво Eco100Pro без да се налагат адаптации по задвижващите агрегати или техния софтуер. Това е резултатът от проучване на Техническия университет в Дармщат, финансирано от ADAC. Горивото е сертифицирано като 100 процента нефосилно.

За целта на проучването са проведени както тестове на стенда за изпитание на двигатели, така и в условия на реална употреба – в т.ч. и на писта, както и в нормалния трафик със сериен автомобил. Резултатите показват, че с Eco100Pro се постигат същите резултати като при конвенционалния премиум бензин по отношение на мощност и въртящ момент. Освен това при изпитанията не са отчетени нито по-висок разход на гориво, нито рискове от повреди на двигателя. Установени са и значително намаление на CO2-емисиите – минимум 77 процента.

Редуциране на CO2 до 92 процента

Емисиите на CO2, генерирани при производството и транспортирането на Eco100Pro, могат да бъдат намалени допълнително, ако за производството се използват предимно възобновяеми енергийни източници – максимум до 92 процента, разкриват от фондацията на ADAC.

Карстен Шулце, технически ръководител на ADAC, смята, че резултатите от проучването разкриват положителна тенденция и подчертава потенциала за преоборудване на МПС-тата по пътищата за по-устойчива мобилност. Шулце обаче отбеляза, че високата продажна цена на горивото все още забавя прогреса в тази област.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин