2024
Търговец на спортни автомобили от Дюселдорф доскоро продава сериозни количества електромобили Tesla. Напоследък обаче търсенето им е станало толкова слабо, че мъжът е принуден да прави огромни отстъпки
Автокъщата „B&K Sportwagen“ в германския град Дюселдорф обикновено „развързва“ бързо автомобилите от плаца си. Колите там рядко се застояват повече от десет седмици. При моделите на една марка обаче се наблюдава абсолютен застой – и това Tesla. За да се отърве от електромобилите, дилърът редуцира сериозно цените им. Собственикът на автокъщата се е зарекъл, че след като намери нови собственици на машините от компанията на Мъск, вече няма да предлага употребявани Tesla. А ситуацията е съвсем различна само преди няколко години. Продажбите на Tesla втора ръка процъфтяват през 2022 г. За една година автокъщата продава общо 40 броя. Но „B&K Sportwagen“ далеч не е единствената автокъща в Германия с подобни проблеми – според проучване на Rheinische Post в същата ситуация били попаднали и много други дилъри.
30 хиляди лева загуба на кола!
Затруднената ситуация принуждава „B&K Sportwagen“ да пусне „залежалите“ машини на абсурдно ниски цени. Наскоро дилърът намали цената на Tesla Model S от 2017 г. само на 40 000 километра от 50 000 евро на 40 000 евро. А като нов автомобилът е струва 150 000 евро! А преди няколко години дилърът е можел да се отърве от електромобила за около 90 000 евро.
Положението в автокъщата Pewe в Бенрат също е затруднено. Единственото решение и там е употребяваните автомобили на ток да бъдат продадени на много ниски цени. Ето защо при скорошна продажба на Tesla дилърът е регистрирал загуба от 15 000 евро. И затова е решил да не купува повече електромобили от американския производител. Друг продавач звучал още по-ядосан по телефона, след като от Rheinische Post му звъннали за коментар: „Не искаме да се занимаваме повече с този боклук. Виси повече от шест месеца.“
Мениджърите на автопаркове също не искат Tesla
Но не само търговците на употребявани автомобили, но и таксиметровите компании бавно обръщат гръб на производителя на електромобили. През декември 2019 г. Ерол Норман премина изцяло на електромобили за своята флотилия – и така фирмата му се превърна в най-големия оператор на електрически таксита в Германия. Голяма част от такситата на Норман също бяха Tesla. Сега обаче мениджърът се връща към моделите на двигатели с вътрешно горене. Според него електромобилите Tesla се характеризирали с твърде малък пробег, прекалено дълго време за зареждане и лошо обслужване. Наскоро компанията за коли под наем Hertz реши да се отърве от голям брой Tesla – като в САЩ предлагаше някои от тях за еквивалента на 24 хиляди лева!