Германски дуел в компактния клас: Ford се прицелва в Golf

В средата на 2018 г. ще се появи наследникът на Focus, а година по-късно и Golf VIII. На хартия двата модела обещават оспорвана надпревара


10
юли
2017

МОЖЕ БИ Е САМО МОМЕНТНО СЪСТОЯНИЕ. Но в края на април Golf вече не бе най-продаваният автомобил в Европа. Изпревари го Ford Fiesta, който дори и като стар модел се продава много добре. Ford на първо, VW на второ място – класиране, каквото в Кьолн желаят и за следващия Focus, който ще се появи в средата на 2018 г. За шефа на отдела за разработка Джо Бакай са важни не само продажбите: „Важен е общият пакет от дизайн, техника и цена. Като цяло с този автомобил няма да отстъпваме на конкурентите.“

ИЗХОДНАТА СИТУАЦИЯ
Преди Golf имаше широка гама от версии – хечбек, седан, комбито Variant, Cabrio, GTI. От 2019 г. гамата ще бъде доста свита. Sportsvan и Touran ще се слеят в един модел, темата за кабриолета вече няма да бъде актуална, New Beetle и Scirocco ще абдикират от моделната гама. Звучи като стратегия за пестене, но в действителност е само пренареждане на приоритетите. В новия свят на Golf T-Roc ще представлява SUV фракцията, Tiguan Allspace ще се подреди между Sportsvan/Touran и Sharan, а I.D. Buzz ще бъде първият електрически модел на VW в този сегмент. Ford е разработил Focus като световен автомобил, но се ограничава до вариантите на каросерията хечбек, Turnier и седан.

Ford се решава както винаги на по-смел език на формите в сравнение с VW. Изглежда добре, но колко ли дълго ще издържи?

ДИЗАЙНЪТ
Четвъртото поколение на Focus вече придобива образ. От първите снимки на маскирания прототип личи, че външността му е успешна – моделът е по-нисък и по-широк, със значително по-дълго междуосие, както и с по-къс заден надвес на каросерията. Комбито ще бъде единственият вариант с по-дълга задница и съответно товарно пространство, което се доближава до формата на Mondeo. Различните елементи, компонентите на решетката и светлините осигуряват разграничаване между отделните модели. Допълнително към нивата Trend, Titanium, ST-Line и ST очакваме и благородното Vignale и спортния RS с двойно задвижване. След Fiesta Ford възнамерява да предлага и Focus в изпълнение Active, което напомня на пакетите Alltrack на конкуренцията. Golf VIII би трябвало отдавна да е готов, но тъй като получи негативна критика по време на сбирка на дилъри от най-важните пазари, сега моделът бива подобряван. Неодобрение получиха най-вече дългата предница със силно подчертаните странични извивки, тънкият горен вентилационен отвор и изискващите време за свикване изтеглени фарове. Похвали имаше за спортните пропорции, за ниската каросерия въпреки непроменената височина на средните колони, за стилните задни колони и за по-модерните и по-широкоплещести странични части.

ТОЛКОВА GOLF-ОВЕ И FOCUS-И СА ПРОИЗВЕДЕНИ ПРЕЗ 2016 Г. В ЦЯЛ СВЯТ
През изминалата година са произведени значително повече автомобили VW Golf от Ford Focus. През 2013 г. Focus бе на първо място с 1,1 милиона спрямо 720 000 бройки – от Ford искат да си върнат лидерството.

ТЕХНИКАТА
Ford възнамерява да отстрани досегашните недостатъци по отношение на инфотейнмънта, асистиращите системи и впечатлението от качеството. Судоку ергономичността ще остане в миналото – също както и някои неособено качествени материали и малко поостарялата техника. Успоредно с новата, по-лека с 50 кг платформа C2 от Кьолн са разработили модерна архитектура за електрониката на бъдещето. По този начин Focus не само е съвместим с всичко, което концернът Ford предлага по отношение на асистиращите системи, инфотейнмънта, свързаността, алтернативното задвижване и автономното шофиране. Платформата C2 ще бъде по-устойчива, по-сигурна при сблъсък и още по-гъвкава – макар и предлаганите в САЩ и Китай електрически варианти засега да не са планирани за Европа. Golf VIII ще използва второто поколение на модулната платформа за модели с напречно разположени двигатели (MQB). Електрониката отново ще определя мащабите – посредством асистенти, които паркират напълно автоматично, запазват пътната лента или следят в полза на водача ограниченията на скоростта и дистанцията, оптимизират тъчскрийна и управлението чрез гласови команди, правят още по-добра връзка между мобилния телефон и автомобила. От днешна гледна точка между двата конкурента има сериозни различия. При задвижването от VW традиционно предлагат повече възможност за избор. Сред тях е и e-Golf с пробег от 420 вместо досегашните 300 километра. При хибридите моделът от Волфсбург също е в челото. Освен Plug-in варианта с 204 к.с. VW възнамерява да предлага и мек хибрид (до 15 кВт/40 Нм повече). Ford засега ще предлага само мек хибриден вариант на Focus 4.0, като комбинация от 1-литров 3-цилиндров двигател със 131 вместо със 125 к.с. и с 200 вместо със 170 Нм. В сътрудничество с 4-цилиндров двигател с вътрешно горене на помощ при изпреварване ще идват 12 кВт/ 40 Нм. Заедно със системата за изключване на цилиндрите това ще доведе до икономия на разхода на гориво от 10 процента. Гамата на мощността на новия Focus ще се простира от разполагащия със 101 к.с. 1-литров турбомотор до 2-литровия битурбо, който в RS ще мобилизира 367 к.с. и 450 Нм. За сравнение: гамата на Golf е от 1.0 TSI с 95 к.с. до Golf R. Неговата мощност ще бъде 347 к.с., а максималният му въртящ момент – 420 Нм, тоест малко под Focus RS. Един добър знак.

По отношение на задницата моделът от Волфсбург също демонстрира сдържано развитие. Този Golf иска и трябва да се хареса на голям брой клиенти

Извод

VW залага при новия Golf на изпитани добродетели като широката гама от двигатели. Ford не запълва всяка ниша в пъзела на мощността, но контраатакува с модерна техника и изгодни цени. Така новият Focus ще се изправи срещу Golf в един вълнуващ дуел.

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >