2017
Дали германската автомобилна индустрия не е изправена пред огромен скандал? Според информация на списание „Der Spiegel“ Audi, BMW, Daimler, Porsche и VW са се договорили по време на тайни работни срещи още през 90-те години. Темите: техника, разходи и доставчици.
Тъй като всички германски производители са се съгласили с идеята за малки резервоари с AdBlue (карбамид), отработените газове не могат да бъдат почистени достатъчно добре. И за да бъдат спазени граничните стойности, се налагало манипулиране на софтуера.
Какви ще бъдат последиците от обвиненията за картел? Акциите на гореспоменатите концерни започнаха да падат, възможно е обвиненията да се отразят и на имиджа. С цел по-обстойни проверки са се самосезирали Федералната служба по картелите и Европейската комисия. Възможно е също така, ако обвиненията бъдат доказани, да се стигне до милиарди евро глоби.
От BMW отрекоха обвиненията: автомобилите на BMW и на другите марки от концерна „не се манипулират и отговарят на съответните законови изисквания“. Това според BMW важи и за дизеловите автомобили. По въпроса за прекалено малките резервоари с AdBlue, от концерна заявяват, че в комбинация с допълнителния катализатор за азотни оксиди, разходът на AdBlue е доста нисък.