2025
Търсенето на електрически автомобили в Германия доведе до спад в регистрациите им в Европейския съюз през декември 2024 г. Според асоциацията на европейската автомобилна индустрия ACEA регистрациите на електрически модели са намалели с 10,2 процента. Най-сериозен спад се наблюдава в Германия – 38,6%, следвана от Франция (20,7%). За цялата 2024 г. делът на новите електромобили се е свил до 13,6 процента, с един процентен пункт под предходната година.
Бензиновите и дизеловите автомобили остават доста търсени. На новите МПС от тези типове се падат съответно 33,3% и 11,9% през 2024 г. (съответно 35,3% и 13,6% през 2023). Хибридите бележат увеличение от около пет процентни пункта, като достигат пазарен дял 30,9%.
Повече продажби на бензинови и дизелови модели
В Германия делът на новите автомобили с бензинови или дизелови двигатели леко се е увеличил. През 2024 г. на тях се падат съответно 35,2% и 17,2% (34,4% и 17,1% през 2023). Делът на електрическите автомобили в някои други страни от ЕС, особено в скандинавските, е значително по-висок. За 2024 Дания е начело с 51,5 процента.
Общите продажби на нови автомобили в ЕС бележат лек ръст през 2024 г. до общо 10,6 милиона броя, което бележи увеличение от 0,8 процента спрямо предходната година. Според одиторската и консултантска фирма EY обаче пазарът на автомобили все още е със 17 процента под нивото от 2019 г., т.е. преди кризата около пандемията с коронавируса.
Volkswagen запази челната си позиция с ръст от 3,2 процента и общо 2,8 милиона продадени автомобила. Stellantis (Peugeot, Fiat, Opel) се нарежда на второ място с 1,7 милиона въпреки спада от 7,2 процента. Renault регистрира ръст от 1,9 процента до почти 1,2 милиона продажби, запазвайки третото си място. BMW регистрира лек спад от 0,6%, докато при Mercedes-Benz той е 2,6%.