Георги Василев нощува като лидер на „Стари Столици”, 16-годишният Станчовски води в HRT

Безспирен дъжд удави шуменския старт, който закрива родния рали шампионат. Тихомир Стратиев стана шампион

0710
2017

Тандемът Георги Василев/Стефан Добрев (Mitsubishi Lancer Evo IX) нощува като лидер на рали „Стари столици”. Автомобилът им е единственият с 4х4-задвижване, след като Subaru-то на Николай Златков не застана на старта поради технически проблем. На втора позиция след първите четири отсечки се нареждат Игнат Исаев/Теодоси Димитров със Citroen DS3 (+49,3 сек) от клас RC5, а трети се движат Тихомир Стратиев/Добрин Борисов (Peugeot 208 R2) – на (1:38,8 мин от лидера). Последните грабнаха титлата в шампионата на България след отпадането на конкурента си Григоров.

Тихомир Стратиев е новият рали шампион на България

Със старичкото си Saxo Стефан Желязков спечели градския етап

Днешният ден беше разочароващ за другите претенденти за титлата – Григор Григоров/Даниел Миленков (Peugeot 208 R2). Непосредствено след техническия преглед заради незакрепен преден капак те бяха със счупено предно стъкло, което се наложи да бъде сменено. Излитане от пътя след аквапланинг обаче беше причина двамата да отпаднат от надпреварата, тъй като след инцидента щетите по автомобила бяха сериозни. През целия ден екипажите трябваше да се борят с интензивен дъжд, който допълнително усложни преминаването през разкаляния макадомов участък в първото скоростно изпитание.

Игнат Исаев се движи втори с автомобил от скромния клас RC5 – и с него взе етапна победа

Екпипажът Денис Станчовски/Младен Карчев поведе след първия състезателен ден на рали „Стари столици“ в Шумен, което се провежда този уикенд и е шести заключителен кръг за годината в Hyundai Racing Trophy. След изключителен двубой с победителите във всички предишни кръгове на едномарковата надпревара – Симеон Симеонов/Йордан Йорданов, 16-годишният Станчовски постигна време от 00:26:07.8 и „взе“ три от четирите отсечки, следван от конкурентите си с 00:26:36.3. Трети се нареди дамското дуо Виктория Гъркова/Велислава Павлова с 00:29:29.9.

Мениджърът на Hyundai Racing Trophy Георги Гвоздейков обясни, че момчетата и момичетата се справят много добре, въпреки че са ощетени спрямо другите отбори, които в това рали могат да избират гуми за мокра настилка. Според регулациите на Hyundai Racing Trophy шампионатът се провежда с хомологирани за Световен и Европейски шампионат гуми Hankook Competition, които са с еднакъв протектор за сух и за мокър асфалт. По този начин това допринася за обучението им за голямата световна рали сцена.

Денис Станчовски демонстрира бърза езда и води на шампиона Симеонов

Виктория Гъркова се бори с разкаляното макадомово трасе

Екипажите и на трите коли Hyundai i20 Coupe R бяха изключително внимателни и се стремяха да завършат безаварийно 33-те състезателени километра. Те се борят за титла в отборното класиране на Националния рали шампионат и спазват инструкциите на треньора на Motor Sport Academy Петър Гьошев да не предприемат излишни рискове. Оспорваната надпревара между първите два тандема повдига градуса на напрежението. Станчовски даде заявка още на миналото състезание, че ще направи всичко по силите си да задмине Симеонов, който пък от своя страна кара по-умерено, за да не подложи на риск успешното завършване на сезона след 5-те си победи. Утре предстоят още 5 състезателни етапа с обща дължина от 48,3 км – „Пивовара“ 1 – 12,3 км, „Лозево“ 1 – 7,1 км, „Пивовара“ 2 – 12,3 км, „Лозево“ 2 – 7,1 км, „В. Великов“ – 9,5 км.

Симеонов на градския етап

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв