Гениален тунинг за японския Harley


31
мар.
2020

Yamaha Virago (1986-1999) идва на бял свят като копие: японският отговор на Harley-Davidson Sportster трябва да бъде атрактивен за почитателите на класически чопъри. Машината се движи спокойно на залез слънце, докато „ездачът“ се е отпуснал на меката седалка и се наслаждава на времето и на природата. По тотално друг начин обаче изглеждат нещата при Yamaha Virago XV 1100, тунингована от испанската фирма Voodoo Garage със седалище в Гранада (Южна Испания). При кафе рейсъра всичко е тотално различно!

От първоначалната концепция на машината на практика не е останало нищо, формата и ергономията са изцяло променени. Във Voodoo Garage са сменили първо вилката с извитите дръжки с нова Upside-Down вилка от Suzuki GSXR 1100. След това Voodoo Yamaha-та получава две гуми с приблизително еднакъв размер и 18-цолови джанти. Отпред за отрицателното ускорение се грижат спирачки с 320-милиметров диск, а отзад са използвани спирачки от XV 950. В задната част е и най-голямата трансформация – там рамата на мотоциклета е срязана и на практика изградена наново. Така байкът получава страничната линия на кафе-рейсър вместо плавно спускащата се линия на чопър. И за да бъде постигната типичната за кафе-рейсър позиция на седене, е поставено ново кормило, а стъпенките са изместени назад. Водачът и спътникът му се разполагат върху малка ръчно изработена седалка. Серийният резервоар е сменен с такъв от Laverda 1000J – и по този начин центърът на тежестта визуално се измества и мотоциклетът изглежда „по-мускулест“.

От първоначалната ергономия на Yamaha Virago XV 1100 на практика не е останало нищо.

Виктор Руиз Ортиз от Voodoo Garage признава, че превръщането на Yamaha Virago в кафе-рейсър е повече от амбициозен проект. А настояването на клиента да има два амортисьора отзад прави проекта още по-сложен.

Испанците са направили и изцяло нова електрическа инсталация и светлини. Детайли като стойката на задната регистрационна табела са направени посредством лазерно рязане. 2-цилиндровият мотор с 61 к.с. също е бил подложен на сериозен „ъпдейт“. Задвижващият агрегат е бил „разпилян“ на части и сглобен отново. Генерацията е уникална, като е изработена специално за проекта.

Класически японски чопър от 90-те години: така изглежда Yamaha Virago XV 1100 без тунинг.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >