Гарантирано удоволствие: кое Audi RS 4 да избера?


15
мар.
2021

Седан, кабриолет и комби: Audi RS 4 B7 се предлага в три версии. Освен това с V8-атмосферен двигател и механична скоростна кутия – какво повече му трябва да човек?

Понякога се получават странни ситуации: вече си бяхме харесали едно употребявано Audi A4 за нашата статия. А после се оказа, че вече е продадено. За щастие после се появи и червеният седан. Преди да се окажем отново в същата ситуация, звъним за проверка. Търговецът Марио Машек е телефона: „Между другото имам едно комби Avant и жълт кабриолет.“ По-добре просто нямаше как да стане. Така, че се отправяме към автомобилите. Марио си води в едно хале с нови подови плочки, в което освен трите обекта на нашето желание, ни очакват още няколко RS 4 B5, няколко S4 и различни Golf GTI. Подготвени за продажба и очакващи своите клиенти.

Адаптивното окачване не е безпроблемно

Червеният седан, заради който всъщност дойдохме, е с пробег 144 600 километра и ни харесва с приятната си външност. С което стигаме и до първия проблем на RS 4 B7: адаптивното окачване в средата на 90-те години не е съвсем безпроблемно. С течение на времето наречената  Dynamic Ride Control система се прояви като създаваща проблеми. Има теч от амортисьорите, който акустично се разпознава чрез тракане. На външен вид също ще познаете, когато пружините поддадат. „В такъс случай задницата на автомобила провисва“, казва ни Машек. Проблемът е, че ако амортисьорът е заминал, това се отразява на цялата система, поради което мнозина избират и допълнително оборудване с окачване с регулиращи се пружини. Принципно идеята не е лоша, но много от притежателите на RS 4 използват случая да приближат автомобила си до асфалта. Често срещният резултат са недостатъчни резерви на амортисьорите.

8-цилиндровите двигатели създават проблеми с налепи по всмукателните клапани

Най-слабото място е под капака. Макар, че е фамозен агрегат с линейно разгръщане на мощността и солидни резерви от мощност,  4,2-литровият V8 има склонност, да образува налепи по всмукателните клапани. Съответно това означава намалена мощност. Цените на механичното почистване на клапаните от налепи в Германия са около 1700 лв. Затова преди покупка обърнете внимание на това, тази дейност да е извършена не преди много дълго време. Иначе ще трябва да се бръкнете вие.

Добре поддържаните модели носят радост

Иначе RS 4 е учудващо безпроблемен автомобил. RS 4 се предлага само с ръчни скорости, което означава опасност за бързо износване на съединителя. Ако намерите запазен и добре поддържан екземпляр като тези трите, ще се сдобиете в лицето на RS 4 с модерен семеен спортист, който със своя атмосферен V8 агрегат и звук, от който ще ви настръхне козината, ще грабне сърцата на пуристите сред феновете. Въпросът за варианта на каросерията е въпрос на вкус: седан, комби или кабриолета Avant? И трите се предлагат в големи количества за продажба. Както и като ново, кабриото на В7 е най-скъпо на старо.

ИЗВОД: Ако не бяха проблемите с двигателя и окачването, RS 4 щеше да бъде железен. Ако изключите тези два проблема още при покупката, то ще се сдобиете с автомобил с характер, доставящ удоволствие.

Още по темата