2024
Първият камиона ГАЗ-53А е сглобен в завод „Мадара“, Шумен на 27 февруари 1967 г., но организацията на производството е свързана с редица трудности, които са неизбежни при усвояването на всеки нов продукт. Ето какво пише по този повод в годишния отчет на ДСО „Автопром“ за изтеклата 1968 г.
„…Планът за товарните автомобили бе коригиран два пъти през 1968 г., поради необезпечаване комплектоващи възли от СССР. При повторното коригиране в края на годината, планът се намали с 300 броя автомобили…
Въпреки взетите от страна на обединението мерки за навременното доставяне на предпоследната партида от 300 комплекта монтажни възли, същите дойдоха едва в края на месец декември 1968 г., а някои възли – до средата на януари 1969 г. Доставените през декември възли не бяха комплект. Липсваха волани и детайли по охлаждането, маслопроводител и др., което стана причина да не бъдат монтирани 49 броя товарни автомобили.“

През 1969 г. се налага и завишаване на годишните производствени разходи:
„…Завишаване разходите по производството на товарна кола ГАЗ-53А през годината е резултат от допълнителните разходи, извършвани по комплектоването на колата в изпълнение разпореждане на Министерството на народната отбрана.“
Проблемите продължават периодично да влияят върху ритмичността на продукцията и в началото на 70-те години, което е отразено в поредния годишен доклад:
„ЗТА “Мадара“ – Шумен не изпълни плана за годината със 747 хил. лв., основна причина за което е: недоставяне на комплектоващи възли и агрегати… и специфични материали от внос за резервни части. Причините, отразили се отрицателно за монтажа на товарните коли са:
1. Късно доставяне на скоростни кутии, предни мостове, скоби за ресорите
2. Липса на пара и електрически ток, което бе причина да не се произведат 70 бр. ГАЗ-53А.
3. Ниска квалификация на производствениците на конвейерите, което е причина за ниска производителност на труда и грешки в монтажните операции.“

В рамките на това сътрудничество има и нещо положително. Още от първите дни на пускането в експлоатация на монтажния цех, конструктивният отдел на завода насочва вниманието си към създаването на различни модификации, базирани на ГАЗ-53А. Така още през 1971 г. са завършени 22 прототипа, включително противопожарен, товарен с кран за самонатоварване и др.

В началото на 80-те години средното годишно производство в КТА „Мадара“ възлиза на около 3000 камиона ГАЗ 53-А и още 3200 броя LIAZ, като над 90% от детайлите на двата базови модела идват от заводите производители, а основните им съставни компоненти, като шаси, двигател и кабина (предварително боядисана и остъклена), се получават в готов вид. В България се проектират и произвеждат единствено надстройките, като в тази връзка трябва да се уточни, че подобна дейност се развива ефективно у нас още в предвоенните години. Типовете специализирани надстройки, изработвани в КТА „Мадара“ и останалите заводи, са повече от 30, като част от тях се експортират в Съветския съюз.