„Газифицирана“ W126-ца от 1988 г. е най-старото такси във Франкфурт

2004
2017

300 SEL превозва отбрани клиенти

Toyota Prius, Skoda Octavia, Mercedes E-клас… по улиците на Франкфурт можете да срещнете какви ли не таксиметрови автомобили. Един от тях обаче ще ви направи голямо впечатление – стига да имате бензин в кръвта. Става въпрос за Mercedes 300 SEL –  от легендарната „осемдесетарска“ W126, най-старото такси във Франкфурт. Така поне твърди нейният водач Зигфрид Кудерер, който на младини мечтае да стане учител, но така и не завършва висшето си образование. „Родената“ през 1988 г. S-класа е истинско бижу – с удължено междуосие и дори със стойка за знаме в калника. Под предния й капак работи 3-литров 6-цилиндров мотор със 188 конски сили – задвижван на пропан-бутан. Въпреки че в Германия таксиметровите услуги са много по-скъпи, отколкото у нас, Кудерер изчислява, че бизнесът му изобщо няма да върви, ако се налага да „изхранва“ луксозния Benz с бензин. Дизеловата алтернатива отпада – заради строгите норми по отношение на вредните емисии, които старите агрегати на W126 не могат да покрият.

Йънгтаймерът далеч не е първата луксозна машина, която Зигфрид управлява като служебен автомобил – предишната му кола е била S-клас от поколението W220. При нея обаче почти постоянно е имало някакви проблеми с електрониката – и така преди да излезе в пенсия, шофьорът е решил да се преориентира към луксозния представител на отминала автомобилна епоха. Близо 30-годишният Benz е в прекрасно състояние – е, има малко ръжда тук-там, но двигателят, трансмисията и ходовата част са безупречни.

W126-цата обикновено не виси по стоянките – Кудерер работи по индивидуална поръчка, няма радиостанция в колата си и по принцип кара само от понедлник до четвъртък – лукс, за който българските му колеги биха му завидяли сериозно. Това обяснява и ниския (за такси) пробег – едва 300 000 км. Всъщност S-класата не е самотна в гаража на Зигфрид – вечер там го очакват още… две стари Porsche-та. Май българските таксиджии отново биха му завидяли…

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин