2016
В първата пълна година от избухването на скандала с вредните емисии при Volkswagen Тоyota отчете ръст от близо 40% при продажбите на бензиново-електрически модели на Стария континент. „На хибридите трябва да се падат над 50% от реализациите на компанията за региона до края на десетилетието“, казва Карл Шлихт, вицепрезидент на европейското подразделение на компанията.
В началото на настоящото десетилетие „златната кокошка“ на Toyota – Prius, се радваше на сериозен успех в САЩ, но моделът не беше особено атрактивен за Европа, където половината от продадените леки автомобили са дизелови. Около Дизелгейт стратегията на Toyota да не хвърля големи усилия при дизелите и да стимулира дилърите си да лансират хибриди обаче се оказа много печеливша. Въпреки това Toyota все още има доста скромен дял от продажбите в Европа – само 4,3%, далеч зад лидера VW с 24,1%. В момента обаче нуждата от „електрификация“ на все по-голяма част от моделната гама поставя не само гиганта от Волфсбург, но и BMW, Daimler и FCA в неизгодна позиция.
Според прогноза на UBS до 2025 г. дизеловите двигатели почти ще изчезнат при леките автомобили и на тяхно място ще дойдат хибридни и електрически задвижващи агрегати. Редица големи градове като Атина, Мадрид, Мексико Сити и Париж обещаха да забранят дизеловите коли до 2025 г. заради замърсяването на въздуха.