2024
McLaren W1 е наследникът на P1 и F1 – това е най-мощният McLaren на всички времена. Ще бъдат произведени само 399 екземпляра. Цената е 4,4 милиона лева.
McLaren P1, Porsche 918 Spyder и Ferrari LaFerrari: три модела, които влязоха в учебниците за хиперавтомобили преди около 10 години. Сега към тях се присъединява и McLaren с чистоновия W1 – първият модел от новото поколение хиперавтомобили.
W1 върви по стъпките на произведения 375 пъти P1, чийто V8-хибрид изпраща бруталните 916 к.с. към задните колела.
Лимитиран на 399 екземпляра
Всеки от 399-те екземпляра ще струва около 4,4 милиона лева, но в зависимост от оборудването може да надхвърли и 6 милиона. За тези пари обаче получавате най-мощния автомобил за движение по нормални пътища, произвеждан от McLaren. Както и предшественика си, W1 е хибрид. Фокусът тук не е върху електрическия пробег (W1 може да измине само 2км на ток), а върху пърформънса.
V8-Twin турбо с 928 к.с.
Сърцето на W1 е новоразработеният V8-Twin турбо агрегат с работен обем 3988 cм³, който разполага с 928 к.с. и 900 Нм, като се развърта до 9200 об/мин. W1 разполага с електрически модул, който предоставя още 347 к.с. и 440 Нм. Този модул тежи само 20 килограма. 8-степенната автоматична трансмисия също е нова разработка и притежава електрическа задна скорост.
Така системата на този McLaren W1 разполага с 1275 к.с. и 1340 Нм. Интересното е, че от McLaren не са заложили на електрифицирана предна ос, а изпращат цялата мощност към задните колела с размер 20 цола.
0-200 км/ч за 5,8 секунди
Това изобщо н се отразява негативно на динамичните характеристики: спринтът от 0 до 100 км/ч се взима за 2,7 секунди, а този от 0-200- и от 0-300 км/ч продължават 5,8 секунди, съответно 12,7 секунди.
Максималната скорост на W1 е 350 км/ч (електронно ограничена) – британците не се шегуват.
Собствено тегло от само 1399 кг
Един от ключовите фактори е теглото на автомобила от само 1399 кг, което въпреки карбоновия монокок е отлична стойност за дългия 4,64 метра и широк над 2 метра хиперавтомобил. Другата магическа дума е аеродинамика. McLaren са тествали W1 над 350 часа в аеродинамичния канал, използвано е и ноу-хау от Формула 1.
Така при W1 се използвани най-модерните аеродинамични решения, като сред тях е активният заден спойлер, който излиза назад с до 30 сантиметра. Също както и при P1 W1 се смъква автоматично с режим Race – с до 37 милиметра на предната и с до 17 мм на задната ос.
Дизайнът на автомобила е доста разчупен. Във вътрешното пространство McLaren обещават забележително щедро пространство. Седалките са част от монокока, настройващи са педалите и воланът. Иначе кокпитът е минималистичен. Превключвателите на тавана са ни познати от други модели на McLaren, фин детайл са карбоновите сенници с дебелина 3 мм. W1 е по-скоро непригоден за пътуване на дълги разстояния, тогава ще трябва да сложите багажа зад седалките. Повече от две чанти или две каски няма да поберете.
Накрая още една стойност, която е също толкова забележителна, колкото и мощността: спирачният път: благодарение на 390-милиметровите карбоново-керамични дискове W1 спира от скорост 100 км/ч след само 29 метра – феноменална стойност, поне на хартия.