В този VW T2 се крие задвижване от електрически Golf!


6
ян.
2020

Романтиката на олдтаймер се среща с технологията на бъдещето: VW Северна Америка и специалистите по преоборудване за електромобили EV West от Калифорния са превърнали запазен VW Bus T2 от 1972 в тихо като призрак електрическо превозно средство. Вместо от 4-цилиндров боксер с въздушно охлаждане машината е задвижвана от електродвигател със 134 к.с. от VW e-Golf 7. Поставeни са още 1-степенна трансмисия и зарядна система.

На мястото на резервоара, някогашния „доставчик на енергия“, са разположени батериите – под предните седалки, в усилени „гнезда“. Пробегът с едно зареждане на батериите с капацитет 35,8 кВтч е достатъчен за изминаването на около 200 км. И въпреки че конвенционалната 4-степенна трансмисия при този Т2 е отстранена, нейният дълъг скоростен лост е останал в купето. Сега обаче от него можете да избирате режимите за паркиране, заден ход, неутрална предавка, Drive и рекуперация на енергия. Освен това в кокпита старите кръгли инструменти са допълнени от още няколко, свързани с електрическото задвижване.

Oтвън няма да разпознаете, че автомобилът е модифициран да се движи на ток – единствено ауспух ще търсите напразно. А при отваряне на капачката на резервоара няма да откриете гърловина за зареждане, а букса за ток Typ 1. Електрифицираният VW Bus T1 вероятно няма да остане единствен: EV West предлага комплекти за преоборудване на различни исторически модели, най-вече на VW и Porsche. А дъщерната на VW компания Volkswagen Group Components показа през септември 2019 концепция за електрификация на „костенурки“ с техника на e-Up (съвместна разработка с eClassics).

Всъщност проектът за електрически Т2 далеч не е новост. Още през 1972 съвместно с Bosch, Varta и RWE е разработен прототип с правотоков електромотор отзад (16 кВт/22 к.с.) и 850-килограмова батерия в пода. Заради необходимите усилвания по каросерията и окачването електрическият Т2 достига тегло от 2,2 тона. Volkswagen произвежда тази специална версия на ток в малка серия от 120 екземпляра, предлагани с различен тип каросерия. VW e-Golf, чиято техника в момента се крие под старата каросерия, скоро ще бъде спрян от производство – тъй като на негово място идва ID.3.

Още по темата