2021
Tuning Trophy Germany е конкурс, в който се съревновават най-различни модифицирани автомобили. В битката за короната се включва и Томас Родевол с бестселъра от автомобилния свят на ГДР – Trabant 601. След четири години усилен труд и разходи от 50 000 лева Trabi е получил прякора Rennpappe (б.пр. „състезателният картон“).
Cleaning по цялата каросерия
На пръв поглед външните подобрения по малкия автомобил са съвсем дребни. Едва при по-внимателно вглеждане ще откриете промените. Най-силно впечатление сред тях правят джантите PLS Hockenheim (7 и 7,5×13 цола) с отрицателен вертикален наклон, както и по-ниското окачване. Познавачите ще обърнат внимание и на изчистената каросерия, боядисаните части и модерните светлини.

Тунингован двигател от Wartburg 353
37-годишният собственик се гордее изключително много с това, което се крие под лам… пардон, дуропласта. Под предния капак вместо двигател с 26 к.с. от Trabi, сега вече работи еднолитров трицилиндров мотор от Wartburg 353. Неговата мощност е увеличена от 50 на около 80 к.с. с помощта на 3-камерен карбуратор, променена центровка и нова генерация, а за оптимално охлаждане се грижи допълнителен радиатор. За бъде свързан напречно монтираният агрегат към трансмисията, е направен специален адаптор. Главините и спирачките идват от VW Golf 1 GTI. Резервоарът и акумулаторът са разположени в багажника за по-добро разпределение на теглото. Благодарение и на скритите тръбопроводи, двигателният отсек също е изключително clean.

Ролбар за по-добра устойчивост на усукване
При това значително увеличение на мощността няма купето да не бъде с повишена устойчивост на усукване. Това е постигнато с помощта на ролбар Pleie. За да бъде компенсирано допълнителното тегло, всичко излишно е изхвърлено – затова Trabi вече е само с две места. На практика отвътре са останали само спортен волан Raid и две седалки тип „корито“ със спортни колани.
