В този Mercedes CL 600 са „наляти“ 140 000 лева, а сега се продава за под 22 000

2111
2022

Двигатели с голям обем, изобилие от лукс и цена като нов над 200 000 марки: при представянето си през 1999 г. Mercedes CL от поколението C 215 е един от най-луксозните, най-безопасните и най-комфортните автомобили в света. Малко след премиерата на модела Daimler пусна и неговата топверсия CL 600 с 5,8-литров V12. 20 години по-късно луксозно купе е по-евтино от нова „малолитражка“!

Дълго време CL беше ценен като автомобил, с който просто парадираш. Много на брой C 215 бяха „украсени“ с джанти MAE, по-ниско окачване и изпускателна система с четири тръби и днес, след като са преминали през безброй собственици, предлагат по-скоро необходимост от редица ремонти, отколкото луксозна атмосфера. Междувременно обаче C 215-ките в оригинално състояние се превръщат в желани йънгтаймери.

Въпреки че пробегът е над 186 000 километра, интериорът изглежда много добре поддържан.

CL е произведен в тираж от близо 48 000 бройки

Наследникът на S-клас Coupé C 140 излезе на пазара през 1999 г. и на практика е версията купе на Mercedes S-клас (W 220), чиято платформа използва. Общо почти 48 000 броя CL са направени и доставени на клиенти в периода между 1999 и 2006 г. В допълнение към богатото стандартно оборудване, включващо биксенонови фарове, датчици за помощ при паркиране отпред и отзад, автоматичен климатик, кожа, електрически регулируеми седалки с памет и много други, дългото 4,99 метра купе беше особено ценено заради своето окачване. То се нарича ABC (Active Body Control) и е активно с функция за стабилизация при накланяне на каросерията. Звучи сложно и действително е. С възрастта окачването често може да започне да създава проблеми, ако не бъде обслужвано по правилния начин или бъде модифицирано, за да стане по-ниско.

С фейслифта мощността на CL 600 е увеличена

Що се отнася до двигателя, CL се предлага само с V8 и V12. С фейслифта от лятото на 2002 г. са лансирани и значително по-мощни двигатели. Докато CL 600 първоначално идва при клиентите с 5,8-литров атмосферен V12 двигател (M 137) с 367 к.с. и 530 Нм, фейслифтът включва 5,5-литров V12 битурбо с означението M 275. Вместо 367 к.с. и 530 Нм, клиентите вече имат на разположение 500 к.с. и максимален въртящ момент 800 Нм.

Към момента в eBay за продажба се предлага напълно оригинален Mercedes CL 600 от 2000 година. Това означава, че той разчита на атмосферния V12 двигател (M 137). Но тъй като голямото купе е създадено повече за спокойно „круизване“, а не за състезания, тяга няма да ви липсва. А що се отнася до нежния ход, нищо не може да се сравни с V12!

Малко стряскащо на пръв поглед е, че въпросният CL 600 не се продава в Германия, а в Словения. Дилърът San Remo Classics (който се занимава с части за Mercedes и за който има много добри отзиви в Интернет) обаче уверява, че е закупил CL-а от първия собственик в Германия, както и че луксозното купе е с германски документи.

Силуетът на C 215 е израз на непреходна елегантност. Голямото купе беше пренебрегвано дълго време, но напоследък става все по-търсено.

Инвестирани над 140 000 лева

Освен това сервизната история е безупречна и е отразена в сервизната книжка от самото начало. Според данните в обявата за последните няколко години в автомобила са инвестирани 70 000 евро (ок. 140 000 лв.) – и всички направени разходи са доказуеми благодарение на цяла папка с фактури.

По данни на продавача CL-ът в красивата комбинация от тъмносиньо/черно е в изключително добро състояние, а снимките и видеоклиповете доказват, че луксозното купе действително изглежда перфектно. За щастие, този CL е пощаден от модата на изключително големите централни джанти и четирите ауспухови тръби – и използва оригиналните джанти Segin, които бяха налични само за 600.

Интериорът също изглежда безупречно и всички глезотии като задна щора, прибиращи се задни подглавници, навигация и т.н. функционират без проблем – точно както и капризното окачване ABC.

Километражът отчита 186 199 километра – които са нищо за атмосферния V12.

Оригиналният CL 600 от първа ръка на 186 250 километра в момента се предлага за 10 900 евро (ок. 21 800 лева). Това предложение изглежда изгодно не само с оглед на цената на автомобила като нов, която е била доста над 200 000 марки. За сравнение, в Германия дори най-измъчените 600 струват по 7000 евро. Цените на добре поддържаните екземпляри започват от около 13 000 евро. Дали обаче в този екземпляр действително са инвестирани 70 000 евро? Вероятно не, но въпреки това CL-ът от обявата би могъл да се окаже добра покупка. Естествено, ако след оглед на място и проверка от специалист по Benz-oве не бъде установен някой по-сериозен дефект – защото рискът от проблеми при 22-годишен автомобил, особено с толкова сложна техника, винаги е голям.

ОЩЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА MERCEDES CL

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин