2024
Този Mercedes 190 E 2.5-16V е направен от AMG специално за германската състезателка Елен Лор. Сега редкият W 201 ще бъде продаден на търг
Ако колекционерате Mercedes-и и имате афинитет към AMG, този на пръв поглед незабележим 190 E 2.5-16V определено ще прикове вниманието ви: автомобилът е произведен от AMG специално за състезателката Елен Лор. Преди два дни въпросният W 201 се продава на търг.
Редкият Mercedes 190 E 2.5-16V е качен на американската аукционна платформа The MB Market, но се продаваше от германския дилър Marc Luca (специализиран в Mercedes-и) със седалище в Аален, което би трябвало да даде предимство на мераклиите от Германия и от Стария континент като цяло.
190 E, модифициран от AMG
Но нека разгледаме по-отблизо този W 201 в сребрист металик (код на цвета 744). Според описанието автомобилът бил предоставен като служебен на дамата, докато тя била пилот на марката в DTM. Този Mercedes 190 E 2.5-16V обаче е бил модифициран от AMG в Афалтербах, преди да бъде доставен на бързата лейди.
Това обяснява защо въпросният 190 E е оборудван с 16-цолови джанти AMG Aero I (освежен наскоро), ауспухови накрайници от 190 Evo II, спирачна система от 190 E 3.2 AMG и волан Momo/AMG M38. Всичко това е поставено директно в AMG.
190 е с първа регистрация от март 1990 г. – на името на AMG Motorenbau- und Entwicklung GmbH. Тогава Елен Лор използва автомобила, тъй 59-годишната днес състезателка от Мьонхенгладбах в периода между 1991 и 1996 г. се състезава за Mercedes в DTM, а по-късно – и в ITC.
Историята на автомобила бива доказана от множество документи. Освен това на задните странични прозорци има и стикери с надпис Lohr, както и автограф върху С-колоната.
130.000 километра според таблото
В описанието не пише докога Лор е притежавала въпросния 190 E. Сега таблото отчита пробег 130.238 километра. С оглед на тях този 2.5-16V изглежда много добре поддържан. Не личат видими следи от употреба нито отвън, нито отвътре. По черния кожен салон няма скъсано, седалките Recaro (отпред и отзад!) са в добро състояние. Таблото също не е напукано.
190 E бил обслужен напълно за търга, а всичко проблемно е било ремонтирано. Освен обичайните сервизни дейности през 2020 г. са сменени кобилиците, основен ремонт е направен на ходовата част и е сменен компресорът на климатика.
4-цилиндровият мотор – с малко повече конски сили
2,5-литровият 4-цилиндров 16V-двигател (с означение M102) е разработен в сътрудничество с Cosworth и във версията си с катализатор генерира 195 к.с. и 240 Нм при 6800 об./мин. Поради някои дребни модификации точно този 190 E разполагал с малко повече конски сили, но не е ясно с колко точно. Както обикновено при този модел, мощността се предава към колелата чрез 5-степенна ръчна трансмисия (с първа предавка долу вляво).
Атрактивният 190 E 2.5-16V е преминал съвсем скоро преглед пред TÜV и ще дойде при новия си собственик с широкообхватна документация. В крайна сметка автомобилът беше продаден за 50 хил. долара (ок. 90 хил. лева) – доста по-малко от 190 E 2.3-16V на Ники Лауда, който смени собственика си през миналата година срещу 320 хил. евро (ок. 640 хил. лева).