В този електрифициран Volkswagen Bulli работи техника от e-Up


31
ян.
2022

Класически Volkswagen Bus без характерния звук на боксер – трудно е да си го представим! Но не е невъзможно – германската start-up компания eClassics предлага трансформация на легендарния Т1 в електромобил – и то с оригинални части на Volkswagen. Така мощността от някогашните 25 конски сили бива вдигната тройно – на 83! И с тях „старецът“ развива до 130 км/ч.

Всъщност може да вдигне и повече, но максималната скорост е електронно ограничена с цел безопасност. „Оригиналът“ Volkswagen T1 Samba – топверсията на Bulli за времето си – може да се движи с не повече от 80 км/ч. Интегрираната в пода батерия трябва да осигури пробег от „значително повече“ от 200 км. Естествено, и усещането при шофиране ще бъде изцяло променено.

Няма да чуете вече звука на боксера – електрическият Samba от 1968 е напълно безшумен.

Oсновната задача на хората от eClassics е била разработката на софтуера. „Беше създадена нова софтуерна архитектура, която позволява налични компоненти oт Volkswagen да бъдат наредени по нов начин и свързани посредством мрежа“, казва Александер Шван от eClassics пред AUTO BILD. Компоненти от различни модели не биха могли да комуникират по дигитален път един с друг. С новия код това вече е възможно.

Който иска да електрифицира своя Volkswagen Bus T1 от eClassics, ще трябва да приготви за проекта 100 000 лева. От eClassics биха могли да ви помогнат и при търсенето на подходящ за проекта екземпляр. Компанията предлага и електрическа трансформация на Volkswagen „костенурка“ с хардуера струва около 80 000 лева – горе-долу колкото и при Т2. Причината: Т2 е с по-стабилна конструкция, понася по-добре голямата мощност – и старото окачване може да бъде запазено. За база на електрификацията при Т1 е използвана техника от Volkswagen e-Up. За това свидетелстват мощността на двигателя, конзолата на трансмисията в кокпита и новият педал. Той е стоящ – за разлика от стария висящ педал.

Старите барабанни спирачки са заменени с дискови вентилирани, окачването е по-солидно – с модерни амортисьори, а новата рейка позволява по-добра маневреност. Всичко е одобрено от TÜV и има съответната гаранция от Volkswagen. Управляващата електроника, кабелът, батериите и периферията като CCS буксата за зареждане идват от завода на Volkswagen в Залцгитер. На бърза зарядна станция батерията с капацитет 54 кВтч се зарежда за 40 мин с до 70 кВт на 80% от капацитета си.

VW Components e доставчик на електрическите компоненти – те идват от актуални модели като e-Up и ID.3

Още по темата