В това BMW i3 ще пътувате като цар!


8
ян.
2020

Вече 7 години BMW i3 е едновременно пример и икона, когато става дума за електрическа радост от шофирането, устойчивост и интелигентна свързаност в градското движение. Това са качествата, които му позволяват да се превърне в най-продавания електромобил в света в премиум компактния сегмент. С BMW i3 Urban Suite, показано на CES през тази година, BMW Group представя изживяване от мобилността, изцяло адаптирано към индивидуалните потребности на пътниците. За тази цел конвенционални BMW i3 се преработват изцяло, като непроменени остават само седалката на водача и арматурното табло, за да бъде пресъздадена спокойната атмосфера на бутиков хотел. Целта е създаването на уютно място, в което пътниците да прекарат времето си – като релаксират, наслаждават се на развлекателните системи или дори работят концентрирано в спокойна атмосфера. Това се осигурява и от голямата и удобна седалка с опора за краката, на спускащия се от тавана дисплей, както и на индивидуалната акустична зона.

С BMW i3 Urban Suite BMW Group продължава последователното развитие на своята амбиция за устойчива мобилност. Автомобилът е и цялостна концепция за отговорно отношение към ресурсите, което освен задвижването с нулеви локални емисии включва и изборът на материали и производствени методи. Така например се използват рециклирани материали, както и сертифицирано дърво, обработена с маслинови листа кожа и стелки от рециклирани материали, които в духа на кръговата икономика могат отново да бъдат интегрирани в кръговрата на материалите. За CES в Мюнхен 20 конвенционални автомобила BMW i3 са преработени в Urban Suite и транспортирани до Лас Вегас, където се движат и по улиците на града. Със специално приложение е възможно поръчването на един от тези BMW i3 Urban Suite, с които клиентите да бъдат закарани до желаната цел. По време на пътуването пътниците могат да се насладят на иновативната и устойчива концепция за мобилност на BMW Group, която освен това убедително доказва, че размерът на автомобила няма значение, когато става дума за луксозното придвижване на бъдещето.

Завършен дизайн за индивидуалните потребности

Устойчивата и иновативната мобилност е въпрос не само на технически иновации, но и на дизайн. Целта при BMW i3 Urban Suite е не само изцяло новото оформление на интериора, но и създаването на изживяване за пътниците. То започва още при качването през Coachdoors на i3 Urban Suite. За да може пътникът оптимално да се наслади на изживяването от мобилността, с изключение на зоната за водача целият интериор е с напълно ново оформление и осигурява атмосферата на бутиков хотел. За тази цел почти не се използва кожа, а текстил и дърво. В BMW i3 Urban Suite няма задна седалка. Тя е заменена от разточителен и удобен Lounge Chair в петролен цвят, който предлага най-висок комфорт на седене.

В подглавника на Lounge Chair е интегрирана специална звукова зона, която симулира собствена, затворена акустична област. По този начин пътникът може без смущения да се наслаждава на своята развлекателна програма и да провежда телефонни разговори, които да не могат да бъдат следени от водача. Малката дървена масичка на седалката служи като поставка и включва и настолна лампа, което се включва с докосване и осигурява приятна светлинна атмосфера. Тъй като в електрическия автомобил липсва седалка до водача, пространството за краката на пътника е повече от разточително. То може дори да бъде разширено с опора за краката с електрическо задвижване. За особено спокойно и комфортно придвижване не бива да липсват и възможности за съхранение. Затова в BMW i3 Urban Suite пътникът разполага със закачалка за яке, сако или палто, отделение за чанта или лаптоп между дървената масичка и седалката на водача, както и две термо-поставки за чаши на средната конзола, които по желание могат да поддържат топли или охладени напитките. За оптимална работа или развлечение служи спускащия се от тавана дисплей. Той служи или като разширение на Smart Devices на пътника или като развлекателна система със съдържания от Amazon Fire TV. На много места в i3 Urban Suite са разположени 110-волтови контакти за зареждане, които гарантират, че всяко от устройствата на пътника ще бъде снабдено с достатъчно енергия. Като израз на едно открито и приятелско отношение водачът и пътникът не са разделени физически. За осигуряване на необходимата дискретност обаче дисплеят е разположен извън зрителното поле на водача.

Ново разбиране на устойчивостта

В духа на отговорното отношение към ресурсите при BMW i3 Urban Suite е обърнато особено високо внимание на целенасоченото използване на материалите. Масичката и поставката са изработени от омаслено дъбово дърво, доставено от сертифицирано горско стопанство, а благодарение на обработката с маслинови листа кожата е абсолютно безвредна. Всички акценти в интериора като бутони, поставки за чаши и лампи са произведени без хром. Централна тема в интериора е и използването на рециклирани материали, които са 100 % рециклиран PET. Тапицерията под текстила също е от минимум 70 % рециклирани материали. Стелките са важна стъпка в посока Circular Economy. Досегашният метод на производство включва няколко различни вида изкуствени материали, което не могат да бъдат отделени един от друг и оползотворени отново. Благодарение на нови процеси тези комбинации от материали вече са редуцирани. Така след използването си в автомобила стелките могат отново да бъдат интегрирани в кръговрата на материалите.

Свързаността на бъдещето – още днес

Освен комфорта и устойчивостта при мобилността на бъдещето важна роля за BMW Group играе  и пълната свързаност между околната среда, пътника и автомобила. И това е силно изразено при BMW i3 Urban Suite. Всичко започва с факта, че електрическият автомобил може съвсем лесно да бъде повикан с приложение. Пътникът може удобно да въведе своята позиция и да определи своята дестинация. След като се качи в повикания автомобил, той може не само както обикновено да свърже своя iPhone безжично с автомобила, но и да се наслаждава на съдържанието на мобилното си устройство чрез Mirror функцията върху спускащия се от тавана дисплей и да работи с него. Възможностите за развлечения в BMW i3 Urban Suite също са насочени към бъдещето. Amazon Fire TV демонстрира как стриймингът на аудио и Streaming Entertainment за пътниците на задната седалка могат да изглеждат в бъдеще – включително управление на съдържанието чрез Alexa. Тази интеграция по впечатляващ начин демонстрира как подобни формати и съдържания могат да изглеждат в бъдеще и какви възможности ще се осигуряват, най-вече с оглед бъдещото автономно шофиране на Level 4 и Level 5.

Още по темата

Card image cap
Масова сервизна акция при Tesla!

25
апр.
2017

Електрическия пионер Tesla вика в сервизите си 53 000 Model S и Model X заради евентуални проблеми с паркинг-спирачката – една голяма част от произведените през 2016 година автомобили

Card image cap
Subaru WRX STI: новият повелител на Нюрбургринг

25
юли
2017

Модифицираният „японец“ измина легендарното трасе за 6 мин и 57,5 сек и така беше коронован за най-бързия седан на Нордшлайфе

Card image cap
BAIC BJ 80: китайското копие на G-клас

15
сеп.
2017

Добре знаем, че когато оформят своите продукти, китайците не се притесняват да следват европейския дизайн. Нерядко в далекоизточната страна копират дори цели автомобили. Поредното доказателство: BJ 80, с който BAIC направо посяга на иконата G-клас. Като изключим радиаторната решетка, китайците не са си дали зор да дадат от себе си при оформлението на колата и смело са „копи-пействали“ от G-клас. Eстествено, отдалеч машината „лъха“ по-скоро на евтина пластмаса, отколкото на висококачествени материали. Фаровете на BAIC BJ 80 са в типичната кръгла форма, но поне не са като при оригинала с LED-лайстни и вместо това има още две малки кръгли светлини като добавка (за дневните и за мигачите). Стоповете също са с друга форма, не като при G-клас. Иначе ръбестата каросерия с изнесени калници е точно като при „кубчето“. Моторът на BAIC BJ 80 също не е собствена разработка, а е взет „на заем“ от Saab. Правото върху технологиите на шведския производител е купено от BAIC през 2009 г. Наред с патентите за 2- и 2,3-литровите турбодвигатели това включва и целите платформи на Saab 9-3 и първия 9-5, върху които BAIC прави собствени модели. BJ80 използва 2,3-литровия агрегат със свръхпълнене, генерира 253 к.с. и 350 Нм максимален въртящ момент. Срещу базовата цена от 288 000 юана (ок. 78 000 лева) клиентите получават ръчна трансмисия, но поне 4х4 е серийно. За сравнение: най-достъпната G-класа в момента – G 350 d, излиза минимум 180 000 лева – с 6-цилиндров дизел 245 „коня“. Ако искате бензинова моторизация, ще трябва да отделите поне 210 000 лева. На изложението в Шанхай „клонингът“ на G-клас беше представен като Plug-in хибрид.

Card image cap
Когато Land Cruiser се превърне в „Титаник“ (ВИДЕО)

12
дек.
2016

Невинен дрифт по заледено езеро води до потапянето на огромна Toyota в ледени води

Card image cap

В последния брой:

Архив >