2023
На пръв поглед това е Peugeot 205 GTi – непреходна класика от златните години на европейския рали шампионат. При по-задълбочен анализ обаче се оказва, че от техническа гледна точка това е един напълно съвременен спортен автомобил, изцяло базиран на ходова част от актуалния модел на Peugeot 308 GTi. Така класическият рали комплект в стил група Б, преработен от Dimma, получава много по-съвременен и дързък характер. Ако някога сте виждали снимки или видеоклипове на Peugeot 205 GTi с бодикит T16 Group B, има голяма вероятност това да е дело точно на тази специализирана фирма. Тя започва дейността си през 80-те години на миналия век с идеята да създава по-агресивни спортни комплекти за 205 GTi, като се твърди, че дори самият Жан Тод (тогавашният ръководител на Peugeot Sport, а по-късно и президент на FIA), притежава такъв екземпляр. Още от самото начало на своята дейност Dimma създава клон в Обединеното кралство, управляван от човек на име Тери Панкхърст.

Именно той неотдавна е осенен от идеята да се завърне към основната дейност на фирмата отпреди 35 години. Основаната от него нова компания Dimma UK започва отново да предлага бодикит за 205 GTi, но с механика и ходова част от модерния 308 GTi. „Целта беше да произведем чисто нова версия на Classic Dimma 205“, казва Панкхърст. „Ефективността, управлението и стилът много се промениха с годините, и идеята беше да възприемем новите технологии и да ги приложим към ретро стила. Новата версия е по-бърза, по-широка и изглежда по-агресивно от оригинала, но си остава все така безпогрешно разпознаваема. „Навремето Dimma UK купуваше нови двигатели 405 MI 16 директно от фабриката и ги монтираше за 205, защото тогава това беше най-добрият вариант. Този път отиваме много по-далеч.”

Dimma запазва голяма част от стилистичните особености на 205, но почти всичко останало, което засяга шофирането, е заменено с актуализирана версия на 308, дори интериора. Двигателят също е модифициран.
„Получаваме чисто нова механика от сегашния Peugeot 308 GTi и впоследствие всичко се обгръща в оригинална каросерия на 205. Следата е по-широка, 1,6-литровият турбодвигател с директно впръскване вече е с мощност 300 к.с., има 6-степенна скоростна кутия, огромни спирачки и 19-цолови джанти. 308 GTi е фантастична кола, но нашата Dimma е с около 400 кг по-лека, така че цялостните подобрения на подобряване на динамиката са наистина значителни.“ Олекотяването е постигнато чрез използване на много карбон, благодарение на което Dimma 205/308 тежи около 900 кг, докато собственото тегло на Peugeot 308 GTi е 1205 кг. „Целта на Dimma 205 е да се превърне в модерна класика, хомологирана за движение на пътя, но способна да покаже зашеметяващ потенциал на пистата. „Преди да преминем към производство“, уточнява Панкхърст, „трябва да преценим интереса на клиентите. Всяка кола ще бъде изработвана ръчно по предварителна заявка.“
