В светите халета на Audi в Инголщат!

0205
2023

А след това се спираме пред четири автомобила, заради които феновете биха рискували да влязат в затвора. Audi Sport quattro, скъсената и наточена форма на първото quattro. Тук го имат във всичките четири цвята, в които се е произвеждал навремето: торнадо червен, син Копенхаген, алпийскобял и зелен. „Зеленият е бил автомобилът за журналистически тестове – казва Хорнунг. – Регистрационен номер: IN-NE 90.“ Не е можело да бъде тестван от всеки: 2,1-литров турбодвигател с 306 к.с., за 4,5 секунди спринт до 100 км/ч, максимална скорост 248 км/ч, автомобил, от който трябва да имаш респект като пред училищния директор. Цена през 1985 г.: 203 850 германски марки, произведени са 220 екземпляра. Днес феновете плащат поне 600 000 лв. и биха дали всичко за каросерията, открита неотдавна от Audi случайно в склад за гуми. Чисто нова каросерия на най-желаното Audi в световната история. Истинска световна история. „Каросерията ще си остане така – казва Хорнунг, – може би някога ще ни потрябва.“ Четирите версии Sport quattro са престояли 2-3 години в завода и след това са пристигнали тук. Други автомобили са стигнали до колекцията по труден начин. Например 16-цилиндровият автомобил за планински състезания от 1939, „сребърната стрела“ в колекцията на Audi. След 1989 г. „Riga състезателният автомобил“ се появява в Латвия. Audi се намесва и праща автомобила за реставрация в Англия.

ПРЕДПОЧИТАНА КЪСА БАЗА: През 1984 и 1985 Audi продава 220 броя Sport quattro в червено, бяло, зелено и синьо. Тогавашната цена: 200 000 германски марки, днешна цена: 800 000 лв.
ПОСЛЕДНОТО QUATTRO: Историкът на тема Audi Ралф Хорнунг (62) и последното произведено quattro от първото поколение. През април 1991 на празненството присъства и Валтер Рьорл

Или пък последният Horch, спасен от един американец от автоморга и по-късно купен от хората от Инголщат през 2008 г. в Тексас. Автомобилът е създаден през 1953 г. за тогавашния шеф на Auto Union доктор Рихард Брун, подарък за неговия 67-и рожден ден. Шасито е от 1940, а каросерията е внушителна. Четири години по-късно го купува един американски войник и си го взема в Америка. Изглежда, че от 1967 г. този Horch е стоял на открито под тексаското слънце – с повреда на трансмисията. От Audi са оставили автомобила така, както е пристигнал: като свидетел на времето между бляскавите каросерии. Хорнунг, който от 45 г. е активист в клуба на DKW, стига до някои от другите автомобили благодарение на усета си.

ПОСЛЕДНИЯТ HORCH: Този V8 Horch от 1953 е купен от Audi през 2008 г. в Тексас. Уникатът е произведен за члена на управата на Auto Union д-р Брун

Веднъж в края на 80-те години роденият в Мюнхен Хорнунг открива на мюнхенско гробище един DKW F12/65 със сив лак, регистрационен номер M-WW 849, оставя бележка на стъклото и разказва: „След няколко седмици господин Хилтнер наистина се обади. Да, господин Хилтнер, един наистина съществуващ човек.“ Двамата се сприятеляват, а през 1996 г. милият господин Хилтнер продава своя DKW с 45 к.с. на Audi, с оригинален пробег от 30 000 километра. „Винаги съм се стремил да плащаме справедливи за пазара цени“, казва Хорнунг. Само това, че сме Audi, не трябва да кара хората да очакват баснословни цени.

DKW ОТ ГРОБИЩЕТО Този DKW F12 е бил собственост на някой си господин Хилтнер от Мюнхен. Човекът на Audi Хорнунг е открил автомобила на паркинга на гробището

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин