В НОВИЯ НИ БРОЙ 10/2018 ЩЕ НАМЕРИТЕ


16
май
2018

РЕДАКТОР НА БРОЯ – ДИМИТЪР ПЕШЕВ

Кога ще ги стигнем… китайците

Не, тук не става въпрос за нас, българите. Все пак изданието не е посветено на научната фантастика. Говоря за Европа като цяло – която въпреки вековните си традиции на автомобилен производител „издиша“. „Издиша“, защото вече е в ролята на догонваща спрямо Китай – по отношение на електромобилите и хибридите. 777 хил. е техният общ брой в милиардната страна, която има нужда от спешни мерки за справяне с мръсния въздух вследствие на галопиращия икономически растеж. А тук, на Стария континент, ние активно се борим да спасим дизела – защото, каквото и да си говорим, на този етап той е най-приемливото решение за тези, които шофират много, а и за огромните флотилии служебни автомобили. И нека не забравяме, че той е единственият начин на този етап производителите да постигнат заложените цели по отношение на СО2. А откакто продажбите на дизели намаляха, се наблюдава ръст именно в емисиите на въглероден диоксид – през 2017 европейците са дишали най-наситения с CO2 въздух от десетилетие. Затова, нека не бързаме да демонизираме дизела. Защото освен характерните за него aзотни оксиди и сажди, в автомобилния свят има и други „злини“…

Новото Clio – с двигател на Mercedes

Тази есен на изложението в Париж Renаult ще представи петото поколение на Clio. При дилърите малкият модел ще се появи през пролетта на 2019. Визуално новата генерация на модела ще бъде променена съвсем фино, като дизайнът й се доближава до този на Megane. Платформата остава същата – като при Nissan Micra.

Пълна промяна за Audi A1

Мъникът на Audi иска да бъде голям – при това още през лятото.

Малко по отношение на размерите, въпреки че отпадането на версията с три врати остава. Но най-вече при продажбите – спадът на производството на A1 от 2011 г. е огромен – от 117 000 на 7000 бройки през настоящата година. Това всъщност казва всичко. Обявената цел за наследника на модела: постоянна годишна бройка от 100 000 коли. И тъй като Audi се нуждае в завода си в Брюксел от място за семейството на e-tron, производството на A1 ще бъде прехвърлено в завода на Seat в Марторел. В Испания в момента се създава нов специализиран център на концерна за автомобили от клас A0, тоест малки коли като Polo, Fabia, Ibiza и A1.

Репортаж от автосалона в Пекин

Автомобилният пазар в Китай е повече от необятен!

Средната възраст на купувачите на нови автомобили е 34,5 години, те държат на реномето на марката, обичат да идентифицират с нея социалния си статус и са почти неограничено отдадени на дигиталните технологии. За китайските клиенти автомобилът трябва винаги да е онлайн и постоянно свързан с базираните на интернет услуги. Фактът, че тук няма достъп до Google, Facebook или Instagram, не ги притеснява, защото съществуват не по-лоши китайски аналози като WeChat или Baidu. Също така нямат проблем с това, че личните им данни свободно и без персонализирана защита циркулират из облаците, а всяко отделно пътуване се регистрира, в пъстрите им лъскави автомобили седят напълно прозрачни потребители. Те са идеален пазар и биват постоянно ухажвани от всякакви възможни производители: все пак през 2017 г. почти 24 милиона китайци са си купили нов автомобил – над 1000 пъти повече отколкото в България.

Новото BMW M5 срещу Mercedes-AMG E 63 S+

BMW пусна новото M5. Номер 6 на модела идва с 4,4-литров V8 битурбо агрегат и 600 к.с. Освен това има двойно задвижване, както и друга важна новост: 8-степенна автоматична трансмисия с два съединителя. Срещу претенциите на лакираното в син металик Marina Bay BMW за господство на писта- та се изправя стар познайник на баварците: AMG E 63, тук във версия S. С 4-литров V8 битурбо мотор, 612 к.с., 9-степенна автоматична трансмисия и естествено двойно задвижване.

Най-яките нови модели са в този завой

При този тест няма губещи. всичко, което виждате тук, на тестовата писта на производителя на гуми Bridgestone близо до Рим, е сред най-доброто, което може да получите от автомобилните производители през тази пролет. Затова тази надпревара се нарича Test the Best! 22 чисто нови автомобила на пистата.

Зад волана: 16 топ тестващи и главни редактори на международните издания на AUTO

BILD от 15 държави. Те достигат до своя лимит. И измерват. Става дума за комфорт, управляемост, динамични характеристики – резултатите можете да прочетете в този и в следващите броеве на AUTO BILD.

Как да спестим пари при счупено турбо?

ДИМ ОТ АУСПУХА, НЕ- ТИПИЧЕН ШУМ ПОД предния капак. Volvo V70 иска да каже нещо на соб- ственика си и новините не са до- бри: турбокомпресорът е за смяна!

Старото шведско комби свисти, на компресора не му достига въздух. Случва се, все пак пробегът е над 300 000 километра. И тук изниква следващият момент: прекалено ниската остатъчна стойност. Едно Volvo V70 2.4T, производство 2001 г., без катастрофи и със свеж TÜV струва около 5000 лева. Официалният сервиз иска 2800 лева за смяна на турбокомпресора. А това означава, че ремонтът просто не си струва – и Volvo-то трябва да се запъти към моргата или да бъде продадено в чужбина (разбирайте Източна Европа). А това е лошо, защото връзката между автомо- била и човека не е базирана само на парите, това е любов. Разумът казва „Не“, но сърцето казва „Да, трябва да бъде ремонтиран“! Но ако може, не и на тази цена…

Големият репортаж: да спасим дизела!

ПРЕДИ НЯКОЛКО ДНИ AUTO BILD ТЕСТВА един специален дизелов модел. В кокпита на Golf имаше дигитална индикация с актуалното отделяне на азотни оксиди. Числото: 15. Едва 15 милиграма NOx на километър отделяше този VW в градския трафик на Щутгарт. Така преработеният от Bosch прототип е далеч от границите. И по този начин доказва, че има бъдеще. Благодарение на модерната техника той е екологичен. Може да се осъществи и си струва. Иначе на какви други технологии биха заложили всичките тези водачи на мощни SUV-ове, пътуващите много и при- тежателите на големи флотилии служебни коли, при положение че електромобилите все още не са конкурентноспособни по отношение на цената и пробега? Плюенето по дизела е просто несправедливо.

Bentley New Continental GT: това Bentley е колосално

Глух тътен се носи около Колизеума в Рим. Тъй като в пролетното небе не се вижда нито един облак, нашият Bentley New Continental GT в натрапчивия цвят Orange Flame бързо е разкрит като издаващия този звук. За да си нямаме про- блеми с карабинерите, решаваме да се отдалечим бързо. С GT това е въртящ момент от 900 нютонметра е на разположение от 1350 оборота, а въздушното окачване е изключително фино в комфортен режим.

Вместо класически уреди има 12,3-инчов монитор. Тоест всичко е перфектно? Не съвсем. Шумовете от тракане и скърцане не подхождат на цената и говорят за бърз разпад. Колизеумът в Рим е издържал повече. възможно с лекота, тъй като както и при предшественика за задвижване- то отговарят 12-цилиндров агрегат, 635 к.с. и четири задвижващи колела.

Кой е звездата сред компактните модели?

Хвалбите преди появата бяха достатъчни – сега A-клас трябва да покаже какво действително може. В първото си сравнение той среща няколко стари познайника. При което стари би могло да се приеме и в буквален смисъл: BMW Серия 1 е от 2011, Audi A3 и VW Golf – от 2012 г. При тази ситуация новият Mercedes определено има шансове. Да, наясно сме, че двигателите Golf. Междуосието е удължено с 3 см спрямо предшественика. Всичко това се отразява в едно подобрено място – най-вече отзад. Отпред се седи доста удобно – за разлика от на задната седалка: за съжаление тя е разположена прекалено ниско, което не е много удобно. Преди всичко Golf с удобните си задни седалки показва как се прави. Освен това компактният модел от Волфсбург разполага със на тестовите автомобили не си подхождат съвсем. Но към момента на провеждане на теста нямаше на разположение други версии. Ние обаче искахме непременно да направим това сравнение – а както личи от резултатите, разликите не бяха кой знае колко големи.

Новият Jaguar E-Pace срещу Volvo XC40: малки SUV-ове, голямо удоволствие?

Едно голямо име буди големи очаквания. И това го казва не AUTO BILD, а животът. Когато родители- те ти се казват херцогиня Кейт и принц Уилям, не можеш да избегнеш частния интернат и елитния университет. А това, което важи за аристократите и богатите, е в сила и за автомобилите. И когато фините шведи от Volvo и благородните британци от Jaguar представят новите си SUV-ове, няма да им бъде спестен и тежкият тест пред AUTO BILD. Ние ще подложим потомството на старателна оценка и ще се опитаме да отговорим на въпроса: достойни наследници на своите родители ли са XC40 и E-Pace? Или малките палавници не заслужават големите си имена?

Новото Audi A6 Avant: все така странно, но още по-красиво

Германия е страната на комбитата. Около две трети от всички прода- дени Audi A6 са комбита. И това е достатъчно основание Avant да бъде въведен на пазара малко след А6 Седан. Avant е дълъг точно колкото модела с 4 врати – 4,94 метра. Внушителната предница със свръхшироката радиаторна решетка ни е позната, профилът е истинска наслада за окото. И въпреки това е близък роднина на най-грозния досега Avant (С3, 1983-1991 г.). Ъгъ- лът на наклон на задното стъкло е същият като при стария модел – каз- ва главният дизайнер Марк Лихте.

Peugeot 208 на старо: надежден чаровник?

Чаровните малки автомобили са част от Франция също като франзелите и червеното вино. С 208 Peugeot се опита да повтори големите успехи на предшествениците си 205 и 206. И наистина – 208 бе достоен техен наследник. Дори и като „гол“ базов модел в обикновен бял цвят малкото „лъвче“ изглежда много чаровно. Предната му част е усмихната, линии- те са динамични, кокпитът се отличава със стилистична индивидуалност. Въпреки множеството детайли от обикновена твърда пластмаса нищо не скърца или трака.

Круиз с 3388 автомобила и една „костенурка“

Автомобилната страна на чудесата е малко по-голяма от Монако, намира се близо до Бремен и е пълна с автомобили мечта. Всеки един от тях е отключен и съвсем достъпен: например BMW M4 – отключен и готов за стартиране – ключът е на предната дясна седалка. До него са парки рани например 50 броя Mercedes G-клас. Всичките чисто нови, още с предпазно фолио. Сядаш вътре, натискаш бутона за стартиране и потегляш! Горе-долу така биха могли да изглеждат нещата в този магазин на самообслужване за автомобили, освен ако не съществуваха два проблема: раят, който всъщност е терминал за автомобили на пристанището в Бремен, е заграден и строго охраняван!

А ограничението на скоростта е 30 км/ч! Твърде малко за спринтове, но достатъчно за последните метри на германска територия. След това всеки от тези автомобили се качва на огромните товарни кораби, акостирали на пристанището. След няколко часа Oberon трябва да от- плава. Целта на кораба на шведско- норвежкото параходно дружество е Австралия.

Още по темата