В НОВИЯ НИ БРОЙ 07-08/2019 ЩЕ НАМЕРИТЕ


3
юли
2019

ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ШОК ЗА АВТОМОБИЛНАТА ИНДУСТРИЯ?

ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ШОК ЗА АВТОМОБИЛНАТА ИНДУСТРИЯ?

Редактор на броя Димитър Пешев

Знаете ли какво е общото между прахосмукачката ви и автомобила на утрешния ден? Двигателят. Докато до момента бяхме свикнали да се радваме на цяла „феерия“ от машини с вътрешно горене (V-образни, редови, боксери…), в бъдеще по всяка вероятност всичко ще бъде напълно безшумно. ОК, ще кажете вие – и електродвигателите имат различни разновидности. Но без шум, без типичния звук – било то „тракането“ на атмосферен предкамерен дизел или сърдитото „гъргорене“ на бензинов V8, автомобилите губят част от характера си. Дали с тази загуба няма да се окаже, че и традиционните автомобилни компании ще започнат да залязват, отстъпвайки позициите си на все по-агресивните IT-гиганти, които настъпват в автомобилния свят. И се борят да предлагат не толкова автомобили с ярко изразен характер за продажба на ентусиазирани клиенти, а просто услуги за мобилност… А дали в бъдеще доставчиците на електроенергия няма да „отхапят“ част от пазарния дял на автомобилните дилъри, които в наши дни генерират основната част от приходите си посредством обслужване на автомобили с ДВГ? Единствено времето ще по- каже. А дотогава ние ще следим напрежението…

Тази Škoda няма да остане само визия!

„DON’T TOUCH!“, МИ КАЗВА ОТ ЗАДНАТА седалка Станислав – при това аз исках само да си сложа предпазния колан. Намираме се в подземен паркинг на летището в Прага и аз малко се притесних от тази реплика. Škoda Vision iV, с която ще направим няколко кръгчета, е не само един много скъп, изработен ръчно единичен екземпляр. Той е и пионерът на изцяло ново поколение автомобили за Škoda. Базиран на новата MEB платформа, моделът на шеф-дизайнера Оливер Щефани е израз на онзи известен прагматизъм на Škoda с максимално оползотворяване на пространството и малко украса, като този път е комбиниран с нова динамика и страст. Резултатът е дълъг 4,67 метра кросоувър, който предлага място като в Kodiaq, но изглежда значително по-органичен и динамичен. Като класическа студия Vision iV залага все пак на доста ефектни екстри като срещуположно отварящи се врати, атрактивни седалки, лога на марката върху джантите.

Новата звезда сред малките?

FO R D П У С К А PUMA. малкият кросоувър обаче не е наследникът на EcoSport. Puma ще бъде нещо като спортна алтернатива и ще се конкурира с Renault Captur и VW T-Cross. Името на модела е подходящо: през 90-те години на миналия век малко спортно Coupé носеше това име – Puma. Техническата база на Puma (както и преди) е Fiesta. С дължина от 4,19 метра кросоувърът обаче е с 14,5 сантиметра по-дълъг и с широчина от 1,80 метра с 6 сантиметра по-широк. Със своите 1,2 тона произвежданият в Румъния SUV не тежи повече от своя по-малък брат. Пазарният старт е през декември 2019 г., като AUTO BILD предполага, че цената ще започва от около 34 000 лв. (за Германия).

SUV-че, разтегли се!

КОЛКОТО МОЖЕ ПО-НИСЪК И ВИСОК, КОЛКОТО е необходимо. Това мото п р и р а з р а б о т в а н е т о н а Peugeot 2008 не е ново, но казва нещата по точен начин. Клиентите обичат по-високата позиция на седене и офроуд усещането в един SUV, но пък не искат да плащат много повече. А как са се справили от Peugeot с новия SUV, който всъщност не е нов? Изпробвахме това по време на теста на маскиран прототип. Още при директното сравнение с предшественика си проличава: малкият модел е пораснал значително. С 3 см на широчина, както и с цели 14 см на дължина. За сметка на това височината е редуцирана с 2 см до 1,54 метра. Теоретично. В действителност редуцирането на ръста се дължи на новите, по-компактни дъги на по- крива. Нови LED светлини, големи джанти (диаметър 690 милиметра) и висока странична линия карат малкия SUV да изглежда по-внуши- телен и по-зрял. Големият брат 3008 не е далеч.

BIG MAC ОТ FORD

EXPLORER? ПОМНЯТ ГО САМО ХОРАТА ОТ по-старото поколение. Ford го зачерква от европейската си програма преди 20 години. Днес Германия (а и Европа) е завладяна от SUV-ове. Междувременно с годините Explorer ставаше все по-добър, а двигателите му – по-икономични. И тъй като Galaxy и S-Max няма да живеят вечно, Ford връща в Европа пуснатото в края на миналата година ново поколение на модела. Explorer е дълъг малко над 5 метра и е в една лига с Mercedes GLE, Audi Q7 и BMW X5. Той предлага три реда седалки – поне в Щатите безплатно, които наистина са пълноценни. Explorer обаче става още по-огромен, когато третият ред седалки се прибере електрически в пода, а вторият бъде сгънат механично.

Петицата е жива!

По-високо качество и още повече внимание към детайла – с тази рецепта вече петото поколение на легендарното Renault 5 се включва отново в изпреварващата лента

ПРОИЗВЕДЕНО В РАЯ – С Т О В А А М Б И Ц И О З Н О мото Renault рекламираше своето ново Clio в много европейски държави. Това бе преди 28 години, а това лято на пазара се появява вече петото поколение на тази райска птица. Редом със Zoe, Twingo и Capture от собствената кошарка, моделът трябва да се бори днес и с нарастващата конкуренция не само от съседна Германия, а и от Южна Корея. Сегашната поява на ново, освежено Clio след шестгодишен период на подготовка идва точно навреме. Необходимо е внимателно вглеждане. Въпреки изцяло обновената ламаринена премяна, моделирана ефектно според изискванията на актуалната моделна линия на Renault, не са много истинските изненади. Предницата е позната от Megane, издигащата се линия на силуета с чупка в края очевидно сега е на мода и се използва и от други марки. На Clio обаче определено му отива. Една от истинските изненади е, че ламарината е по-малко! Поне по отношение на дължината. Новото Clio е с 1,2 см по-късо от предшественика си. Окей, за сметка на това може би сега е с около седем сантиметра по-широко. Независимо от това пори вятъра още по-икономично от преди.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >