В НОВИЯ НИ БРОЙ 9-2018 ЩЕ НАМЕРИТЕ


1
май
2018

Редактор на броя Христо Ангелов

ВЛИЗАТ В СИЛА ПО-СТРОГИ МЕРКИ СРЕЩУ ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА…

ВСЕКИ ОТ НАС СЕ ЗАМИСЛИ, КОЛКО ЧЕСТО НИ информират за подобни стъпки. А резултатът? Хората продължават необезпокоявано да карат бързо, в насрещното, да изпреварват на забранено място, да не спират на пешеходни пътеки, да паркират, където им скимне. Причината? Ами липса на контрол. Да сте видели органите на реда да санкционират паркирали втори и трети ред (само за малко, понеже така им е удобно и няма къде другаде да спрат), обръщащи посоката на забранено място или задръстващи кръстовищата (понеже те не могат да чакат)? Не, едва ли сте ставали свидетели на подобно нещо. Мога да ви дам още много примери – самият аз през последната седмица видях как едно такси се връщаше на заден ход по бул. „България“, понеже изпуснало отбивката, както и една лека катастрофа. И в двата случая на около стотина метра имаше полицейски патрули, които обаче не реагираха по никакъв начин. Да не говорим за десетките гонки (пак по същия булевард), които си остават без последствия. Е, как искаме да намалеят произшествията на пътя, когато липсва контрол? Колкото и да са големи глобите, когато няма кой да ги наложи или събере, ефектът е нулев и неспазването на правилата продължава. И какво му пука на даден шофьор, че е минал на червено, когато деянието му остава безнаказано? Утре пак ще мине… 

[ … ]

И Lotus залага на SUV

С офроуд модел на базата на Volvo британският производител иска да расте

БРИТАНСКИЯТ ПРОИЗВОДИТЕЛ на спортни автомобили Lotus работи върху нов SUV. Това разкрива шефът на компанията Жан-Марк Гал в интервю пред Automotive News Europe. Преди няколко седмици в Мрежата се появи- ха патентни изображения на бъдещия модел. Те разкриват автомобил със скосена линия на покрива и характерна задна част. По данни на Гал SUV-ът (който все още няма име) ще бъде на пазара през 2022. След влизането на Lotus в новия сегмент СЕО-то се надява продажбите на марката да нараснат от 1600 на 10 000 годишно.

[ … ]

Бъдещето на Mercedes

ШЕСТ НОВИ КОМПАКТНИ МОДЕЛА

НАВРЕМЕТО MERCEDES БЕ ГОЛЯМ ЗАРАДИ големите си автомобили. А днес? Концернът със звезда в емблемата е голям с малките си модели. Над 700 000 екземпляра от семейството на A- клас се продават годишно от швабите. Всъщност щеше да е страхотно, ако не съществуваше един проблем: тъй като от малките коли се печели по-малко, са необходими големи продажби и сътрудничества, за да ви излезе сметката. Затова Mercedes ще купува изгодно бензиновите мотори за моделите A 160/180/200 от своя партньор Renault. Освен това за нарастване на продажбите ще помагат и новите модели: например с GLB ще се появи още един SUV. Кой модел кога ще се появи? Ето всички данни и факти:

> A-клас – от март

> A-клас седан – през октомври

> B-клас – през декември

> CLA – април 2019

> CLA Shooting Brake – юли 2019

> GLB – септември 2019

> G L A – а п р и л 2020

[ … ]

Tesla Model 3 в теста за издръжливост

Model 3 е най-желаният автомобил на света. Вече половин милион клиенти са си направили предварителна поръчка. От нашия тест ще разберете колко добър е електромобилът в действителност

ПОНЯКОГА НИЕ, ТЕСТВАЩИТЕ АВТОМОБИЛИ, сме много желани събеседници. Не минава гости или парти, без да чуем въпроса: „Да си го купя ли? Колко добър е в действителност?“ Когато ни питаха за Tesla Model 3, досега само вдигахме рамене. Да, няколко наши колеги като Георг Кахер вече тестваха автомобила в Щатите. Но колко добра е Tesla в действителност? И какво очакват онези 500 000 души в цял свят, които платиха на сляпо аванс от 1000 долара, за да имат колата? Досега не е ясно какво ще получат. AUTO BILD е първото специализирано списание, което получи възможност да направи тест за издръжливост в трудното германско ежедневие на Model 3. Без никаква милост – както винаги сме го прави- ли. И без героични превъзнасяния за постиженията на Tesla. Същите критерии, които използваме и за другите тестови коли. Business as usual? Не съвсем. Когато докарват с микробус Tesla-та на тестовата ни писта, всички сме малко по-любопитни в сравнение с досега. Все пак ще тестваме автомобил, който в Германия се среща по-рядко от Ferrari, Lamborghini или Bugatti. Само няколко екземпляра са преми- нали голямата вода и са стигнали до германските пътища. 

[ … ]

Седанът на A-клас

Новият A-клас още е под светлините на прожекторите, а Mercedes пуска следващата версия – с четири врати. A като седан – апетитен или безвкусен?

СЪЩИТЕ НЕЩА, КОИТО ЩЕ ЧУЕТЕ, АКО ФРИЗЬОРЪТ ви е проявил малко повече смелост по отношение на прическата ви, можете да премълчите по адрес на новия седан на Mercedes. На автомобилното изложение Auto China в Пекин компактният Benz ни се показва за първи път с класически багажник. Та той изглежда почти като… Точно така – като малък C-клас. Макар че моделът от автосалона в Китай не е чак толкова малък. В сравнение с хечбека на A-клас дължината му е с 19 см по-голяма – 4,61 метра, докато междуосието е пораснало с 6 см до 2,79 метра.

[ … ]

Разумни компактни автомобили

МАЛЪК ДИЗЕЛОВ МОТОР – СТАВА ЛИ ОЩЕ?

АЗОТНИ ОКСИДИ, CO2, ФИНИ ПРАХОВИ ЧАСТИЦИ, манипулирани данни за дизеловите двигатели – за мнозина тези неща започват да означават нещо едва когато бъде засегнат портфейлът им. Ако изминавате дълги разстояния и си следите разходите, то понятието TDI ще продължава да бъде релевантно за вас. И действително е така: дизеловият агрегат изгаря горивото по-ефективно, тоест харчи по-малко. А в Германия литър дизел струва с около 40 стотинки по-малко от бензина. По-скъпо излизат бензиновите двигатели, които освен това бълват и по-големи стойности CO2. Особено интересен в този аспект е класът на компактните автомобили. Предпочитан сегмент, практични размери, разумни цени. Според нас тези (анти-SUV) модели определено имат бъдеще. Изборът така или иначе е голям. Най-но- вият участник е Honda Civic. Него- вият дизелов двигател 1.6 i-DTEC дори отговаря на строгата норма за вредни емисии Eвро 6d-TEMP. Достатъчни ли са тези екологични одежди и 120 к.с. при впечатляващ разход от само 3,5 литра дизел, за да бъде победена доказалата се конкуренция? Сред другите участници в теста е първенецът в класа Golf TDI. Неговият 1,6-литров мотор е със 115 к.с. и по данни на производителя харчи само 4,1 л на 100 км. Достоен противник на „японеца“ е и Hyundai i30 CRDi. Със 110 к.с. при разход от 3,8 литра „кореецът“ е на нивото на VW. Renault Mégane dCi пък разполага с дори 130 к.с. Според производителя автомобилът харчи само 4 литра. Макар и да не се среща толкова често в Германия, този модел е интересен сам по себе си и заради ниската си базова цена: изразходващият 3,7 литра Fiat Tipo със 120 к.с. Кой от всичките щади най-много финансите ни – както и околната среда?

[ … ]

 

Токов удар за Audi

Внимание, високо напрежение! Още през тази година на пазара ще се появи първото изцяло електрическо Audi e-tron. AUTO BILD ще ви информира как върви и какво може

 

ДОБРЕ ДОШЛИ НА ЛЕКЦИЯ ЗА ЕЛЕКТРИЧЕСКАТА мобилност на Audi. Темата е първият Audi e-tron, който ще се появи на пазара в края на есента. Дали властелините на пръстените ще успеят да изкарат отлична оценка по електротехника? Ще се опитаме да направим преценка на базата на пет глави.

[ … ]

Фейслифтът също е Mini

Mini освежи Cabrio, както и моделите с 3 и 5 врати. Мултифункционалният волан и дисплеят вече са серийни, но не и климатичната инсталация

ПРЕДСТАВЕТЕ СИ, ЧЕ ИМА НОВО MINI – и никой не разбере. Нещо подобно е и при фейслифта на Mini. И ако нещо е наистина различно, в повечето случаи то се доплаща. На- пример собственоръчно оформените послания на осветените LED лайстни на праговете или блендата на жабка- та, индивидуалните подписи, които се проектират на земята при отваря- не на вратите, или собственото име на страничните мигачи. LED задните светлини с Union Jack дизайн за съжаление се предлагат само в комбинация с опционалните LED фарове (с Matrix къси светлини срещу доплащане). Серийното оборудване вече включва мултифункционален волан, аудиосистема с 6,5-инчов цветен дисплей на централния уред и свързване на мобилния телефон с Bluetooth.

[ … ]

ПРИЛОЖЕНИЕ ЗА АГРОТЕХНИКА

 

 

 

[ … ]

Škoda Vision X

Първи впечатления

FLEX GREEN Е ИМЕТО НА Б О Я Т А И С Н Е Я Vision X изглежда най-добре: от дръзка до жизнерадостна. Все още тази Škoda е студийна концепция – но не само. Тя представя формата и размерите на бъдещия трети SUV на Škoda – след Kodiaq и Karoq, с дължина 4,26 м, широчина 1,81 м и височина 1,54 м. Vision X е с изчистен ръбест дизайн, с много красиви детайли, но изглежда мощен и по-голям, от- колкото е в действителност. Интериорът е учудващо просторен, за съжаление при серийната модификация няма да видим нито идеално обхващащите тялото седалки, нито стоповете с бохемски кристал. Централната конзола например е направена от шлифовано стъкло, което в зависимост от избрания режим – Sport, Relax или Comfort, свети в червено, синьо или зелено. Vision X е атрактивен не само отвън.

[ … ]

Четири дълги луксозни лимузини за шефа

Сравнителен тест

НА ШЕФОВЕТЕ НЕ ИМ Е ЛЕСНО: ПОСТОЯННО БЪРЗАТ ПО задачи, управителният съвет ги изнервя, освен това акционерите им дишат във врата. Нима не им остава минутка спокойствие? О да, когато им бъде гласуван нов служебен автомобил. Може би SUV? Дискретно подсмихване от надзорния съвет. Лимузината е задължителна – също като тъмния костюм. Освен това тя трябва да е дълга, представителните „параходи“ все пак трябва да служат и като офис на колела. Предложенията в този сегмент не са особено много. Lexus от Япония и лукс от Германия: чисто новото А8, свежата Серия 7, наскоро освеженият S-клас. Шефът веднага се качва отзад отдясно. Да го последваме. Леле, страхотно оборудване в LS 500h на Lexus. Флагманът се сглобява практически на ръка в завода в Кюшу. Внушителната радиаторна решетка сякаш крещи: „Погледнете насам!“ В интериора реещите се дръжки на вратите и дървото с вид на мрамор шептят: аз съм нещо екзотично! При включване на 8-инчовия среден дисплей стартира кратък филм, в LS цари абсолютна тишина. Хибридът потегля царствено, прави шоу на паркинга, балсам за душата в задръстванията. Бензиновият двигател се включва едва при първото по- силно натискане на педала на газта. Не е V8 като преди, а 6-цилиндров двигател, който нарушава тишината грубо и шум- но. Хибридното задвижване работи така, както сме свикнали и при Toyota Prius: без тласъци при превключване, 3,5-литровият атмосферен двигател се развърта бързо, ускорението следва с нежно закъснение. При тежкия спирачен тест – десетократно пълно спиране от 100 км/ч – при седмия опит задвижването започва да трепти. Оставяме го да се охлади, след това продължаваме.  

[ … ]

Употребявани автомобили на едро

Репортаж

РАНО СУТРИН, ПРЕДИ ПОРТИТЕ ДА БЪДАТ ОТВОРЕНИ, всеки клиент може да усети обстановката, която цари в автокъща Dat Autohus. Тук чака опашка от автовози, за да може да бъде отговорено на дневните нужди. 70 автомобила е нормална бройка за един ден, а в силни дни тя може да достигне и до 130. При това всеки ден – между пет и шест дни седмично. Шансът на заинтересованите, които искат да получат информация за „черното Audi от интернет“, не е особено голям. Тук цари атмосферата на търговия на едро. Само ако знаете номера на своя фаворит, можете да се отправите към желания автомобил на огромния паркинг с ключ в ръка. За да разберете цялостната система, проследихме този Mercedes CLA – от доставката му до място номер 9. Часът е 9, следва разтоварване. Шофьорите на камиони правят това сами.

[ … ]

Dacia Duster dCi 110 4 WD

Най-изгодният катерач


SUV- ОВЕТЕ ТРАЙНО ЗАВЗЕХА АВТОМОБИЛНИТЕ предпочитания на клиентите. Високи, прегледни, с офроуд качества – най-често с 4х4 задвижване. Междувременно всеки пети нов автомобил е SUV (в Германия). Новост обаче са евтините SUV- ове: сред тях първенец е Dacia Duster. Стартът е от сензационно ниските 21 990 лв., като дори най-мощният дизелов агрегат с високо ниво на оборудване и двойно задвижване струва 37 190 лв. В ниво на оборудване Comfort разполагате с климатик и темпомат, дори с козметични подобрения като лакирани брони или релси на покрива – всичко това се предлага от Dacia серийно. Ако искате обаче камера за заден ход или по-големи алуминиеви джанти, трябва да си купите най-високото ниво на оборудване. Така или иначе за парите си получавате един истински герой от всекидневието. Задната седалка се сгъва, максималната вместимост на багажника е 1501 литра, има и голям брой поставки за дребни предмети.

[ … ]

Renault Zoe от 16 000 лева

Употребявани автомобили

ЗВУКЪТ НАПОМНЯ НА СТАР ТРАМВАЙ. ПРИ потегляне и спиране се чува нещо като гонг. Звукът на бъдещето? Изминаха 5 години, откакто Renault пусна на пазара Zoe – първия истински масов електромобил. Платформата на Clio предлагаше достатъчно място за четирима възрастни. Акумулаторът с капацитет 22 кВтч бе достатъчен за пробег от над 200 километра. Освен това при Zoe той не е включен в цената на автомобила, а се наема допълнително. Така бе възможно базовата цена да бъде само около 42 000 лева. Не е евтино за малък автомобил, но е истинско постижение за електромобил. Освен това в зависимост от пробега дължите и минимум 140 лева месечен наем за акумулатора. За да може да компенсирате тези разходи (по данни за Германия) спрямо конвенционален автомобил с двигател с вътрешно горене, трябва да шофирате много.

 

 

ВСИЧКО ТОВА И ОЩЕ МНОГО ЗА СВЕТА НА АВТОМОБИЛИТЕ, ЧЕТЕТЕ В НОВИЯ НИ БРОЙ 1/2018

АБОНИРАЙТЕ СЕ!

Абонамент 1 година – 59 лв. (25 броя)
Абонамент 6 месеца – 32 лв. (13 броя)

Всеки абонат на AUTO BILD България
ще получи подарък
ГОДИШНИК НА AUTO BILD 2016.

Абонаментът се извършва от
дистрибуторска компания Доби Прес ЕООД

За контакти:
ул. Йоан Екзарх № 63
1164 София
Телефони 02/ 963 30 81 и 02/ 963 30 82
abonament@dobipress.bg
dobi@dobipress.bg
www.dobipress.bg

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >